andycykelhjul
Ny medlem
Montera bakbroms (v-broms el. dyl) på tidigare nav-bromsad cykel (utan rätt v-broms ram-grej bak)?
Hej. Jag har en cykel som har varit en 7-växlad med nav-broms baktill. Nu gick hela navet sönder på original-hulet så jag har bytat hjul helt. Det nya hjulet har ingen nav-broms utan har skall användas med antingen växel-kassett eller utan växlar helt. Så jag måste försöka få på en hand-broms på bakhjulet.
Problemet är att ramen inte har någon anordning vid fälgen för fäste av V-broms eller annan broms-typ. Inte så vitt jag kan se med de bromsar jag har tillgång till eller kan söka rätt på nätet.
Se bild:
Så själva V-broms grejen lär ju inte funka eller någon annan lösning om man inte kan få en bricka eller en ram att hålla själva broms-fästet.
Så hur hade du löst det? Finns det en lösning för fäste av broms på ramen?
Alla lösningar är välkomna!
Problemet är att ramen inte har någon anordning vid fälgen för fäste av V-broms eller annan broms-typ. Inte så vitt jag kan se med de bromsar jag har tillgång till eller kan söka rätt på nätet.
Se bild:
Så själva V-broms grejen lär ju inte funka eller någon annan lösning om man inte kan få en bricka eller en ram att hålla själva broms-fästet.
Så hur hade du löst det? Finns det en lösning för fäste av broms på ramen?
Alla lösningar är välkomna!