Montering Pelago front rack

empo

Medlem
Hej alla mekglada,
köpte mig ett Pelago front rack som jag tänkte montera på min soma rush. Till mitt förtret är monteringsskruven på frambromsen för kort för att det ska gå att hänga på infästningen till stället på den som anvisningen säger att jag skall göra. Distans och fäste bygger ju nästan 1 cm på bredden och det utrymmet finns inte för att jag ska nå muttern med skruven. Bromsen i fråga är av modellen shimano tiagra br-4500. Tänkte först att jag ev. kunde montera isär och ersätta den befintliga monteringsskruven med den som följde med stället, men det är ju nåt slags dubbelgängad specialhistoria så det verkade inte vara nån vidare bra idé. Vad gör man då? Skippar frambromsen och kör brakeless fixie? Köper en annan frambroms? Köper en längre mutter?

Mitt problem uppstår alltså här redan vid steg 1 i bruksanvisningen:

Jag tycker ju att det ser ut som att det borde vara möjligt att göra som på bilden, men jag får alltså inte till det. Är det nån som har nån lösning på problemet eller kan tala om för mig att jag tänkt/gjort helt galet.

//E

Pepperazzi

Aktiv medlem
Jag hade samma problem med mitt rack, slutade med att jag fulslöjdade egna stag av lite hydraulrör och fäste i gaffeln med gummiklammer.

PSX_20200508_124354.jpg

Pepperazzi

Aktiv medlem
Inser att jag nog var lite trött igår och läste slarvigt, så bortse från mitt inlägg om ett helt annat problem :)
Kopplade inte alls att det handlade om en fälgbroms som var ivägen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer