Moskva

Ghost-rider

Ny medlem
Moskva
Så nu har det inräffat här med, det har kommit snö. Vissa ser säkert detta som något negativt men personligen såg jag det som en riktigt bra anledning att införskaffa ett par dubbdäck.

För två helger sedan då delar av MTB gänget, dvs Christian, Göran (masala) och underteckand tog en tur råkade Christian ut för en halkolycka. Cykel, hjälm och knä testades utförligt i hur dessa komponenter kunde hantera hård landningen. Knät visade sig vara den svagaste länken så han haltar tyvärr fortfarande lite illa. Så med denna erfarenhet rikare handlade jag glatt in 2 st nya Schwalbe ”Ice spike pro” däck med förevändningen att man inte vill halka och slå sig... och säkerhet är alltid viktigt.

Så upp tidigt på söndag morgon, tittar ut och ser med glädje 10 cm nysnö. Visar sig vara några grader kallt och lite molnigt... dvs superväder för MTB.

Hänger cykeln över axeln och beger mig ut i trapphuset, träffar på min trevlige ryske granne som idiotförklara mig på fläcken. Han har tidigare hintat åt att jag inte är riktigt som folk borde vara men i dag fick jag det verkligen serverat utan möjlighet till missförstånd.

Enligt han så är cykel något man enbart nyttjar då vädret är varmt och skönt, personen som nyttjar cykeln är då för full för att kunna framföra ett fordon med motor och kan omöjligt få tag i en taxi eller annan form av transport... Alltså man cyklar inte av fri vilja, och absolut inte i minusgrader.
Men han önskar mig i alla fall lycka till, och erbjöd sig att bära upp cykeln åt mig om jag kommer kravlande hem med brutna ben och andra blessyrer.

Så upp och iväg i full fart, kan nu informer er som inte redan vet om det. Man har jäkligt dåligt grepp på asfalt med dubbdäck. Men ingen större skada skedd, jag inbillade mig att det inte var någon som såg min bravad på platta vägen.

Kommer efter 10 minuters trampande på gångvägar och en vägstump fram till min "park" där jag hade planerat 2 snabba varv. Blir lätt förvånad av att se längdskidåkare på mina stigar... Finns säkert individer som anser att längdskidor hör samman med snö, men insikten att denna hedniska sed var sa utbredd hade inte slagit mig förens då.

Så nu har jag i alla fall premiär cyklat om några längdskidåkare i blandade åldrar.

25 kilometer senare och med aningen stumma ben kunde jag glatt lägga till MTB i snö som ytterligare en intressant erfarenhet.

Kommer lite bilder snart...

Moskva
DSC00035.JPG ht=544

DSC00036.JPG ht=544

Så nu fick jag in några bilder i alla fall...

Moskva
Jamenvafan!!!
Är du ute och tjyvtränar när man är borta...? Idag snöar det stooora flingor.
Du kommer väl ihåg att Xian och jag har lovat dig en kurs i skejting?

Ses i veckan antar jag.
G

Tillbaka
Topp