Motion Control, endast för push/poplock

Spindelbenen

Aktiv medlem
Läser man nedanstående verkar det ju uppenbarligen som det men för att fira mitt 14000'e inlägg tänkte jag ändå starta ännu en (kanske) onödig tråd, bara för att få ett övertydligt svar..

With Motion Control, forks chew up climbs with incredible efficiency while the patented lockout blowoff valve and threshold control immediately absorb any bumps along the way. An elegant design in a simple and lightweight package. Motion Control is compatible with PushLoc and PopLoc remotes.

Vilket då skulle betyda att om man bara har ett vred nere vid kronan och ingen självfjädrande sak som kräver ett reglage på styret så har man inte den fiffiga funktionen.

Sant eller falskt?

Edit: Tror faktiskt att det faktiskt finns ett klistermärke på gaffeln med texten Motion Control nu när jag tänker efter, fast inget vred för att ställa in det... Måste ner och kolla..

Edit2: Meh... Jag hade tydligen köpt en snikgaffel, en TK och inte en RL... Jag förtjänar inte Motion Control...

Senast ändrad:

Nissen

Aktiv medlem
Klart du har MotionControl!

Push- och PopLoc är bara två andra sätt som du kan justera det hela på i stället för det blå reglaget som du har. Ingen skillnad i dämpningsfunktion alltså.

Men det visste du väl redan! :-)

Edit: Nähä, du hade tydligen inte det då... :-D

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer