Mountain of hell

Tomcaten

Aktiv medlem
Mountain of hell
Ser ut som ett Mega avalanche för mig.

Men en kompis körde det, sade det var grymt och att de flesta även kör Megat i samband.

Meistro

Medlem
Mountain of hell
Lite orolig för att man spenderar många tusen för att inte kvalificera sig? Måste man komma på vissa tider innan main eventsen?

Dvs oro för att åka dit och inte få delta?

Tomcaten

Aktiv medlem
Mountain of hell
Inför megat premierades de som anmälde sig först så när teamen anmälde sina proffs först fick de också ställa sig först i ledet bakom tajpen.

Jag gjorde tvärtom, siste man in i fållan nummer 200 men satsade allt och slutade plats 28 och därmed kvalificerades jag vidare till final(snabbaste 35 i varje startande 200)

Eftersom det är 1 år dit så har du bra med träningstid framför dig.

C-dale

Aktiv medlem
Mountain of hell
I MoH är det bara ett finalåk där alla får starta. Kvalet bestämmer startordningen.
I Megavalanche styr kvalet vilken final man får köra, snabbaste på söndagen o resten på lördagen. Startordning efter kvaltid.

Tomcaten

Aktiv medlem
Mountain of hell
C-dale sa:
I MoH är det bara ett finalåk där alla får starta. Kvalet bestämmer startordningen.
I Megavalanche styr kvalet vilken final man får köra, snabbaste på söndagen o resten på lördagen. Startordning efter kvaltid.
Fortf. snabbaste 35 av 200?

Startgas

Aktiv medlem
Mountain of hell
C-dale sa:
Betyder det att alla får köra ett race med start på snön oavsett om man kvalade in till final eller inte?

C-dale

Aktiv medlem
Mountain of hell
Ja.

13.3 Identification of race groups
MEGAVALANCHE ALPE D'HUEZ
- Group MEGAVALANCHE® Alpe d’Huez:
The 350 * best awarded on the les 350 best finish line spot on the 10 seeding runs.
The 1
ST to the 35th of each seeding runs – Qualification.
- Group MEGA CHALLENGERS Alpe d’Huez:
The 350*
ranked after the 350 best ones on the seeding runs.
From the 36th to the 70th of each seeding runs – Qualification.
- Group MEGA AMATEURS Alpe d’Huez:
The 250 ranked after the 700 best ones of the seeding runs.
From the 71th to the 94th of each seeding runs – Qualification.
- Groups MEGA AFFINITY 1 & 2 Alpe d’Huez:
Individual Timing – No in-line start.
All the other qualifiers ranked after the 950th
.
From the 95th to the 130th of each seeding runs – Qualification.
Start line positioning call shall be made following the order of the letter, position, and lap time of the
seeding runs. A Line: all the 1st and 2nd, call in the order of the lap time; B Line: all the 3rd and 4th …etc.

Meistro

Medlem
Mountain of hell
Episkt. Någon som vet när nästa mega eller moh är? Själv är man supern00b men ser sjukt kul och roligt ut så känns som man vill testa det ändå.

Mega har ju dessutom alarma som startlåt. Helt insane :)

Ni som kört moh eller mega, kan man som total nybörjare köra något av loppen?

Vem skall dit 2019?

Tomcaten

Aktiv medlem
Mountain of hell
Det är klart ett annorlunda race för nybörjare. Har du som mål att komma bra till så tror jag att du får det svårt.

Har du som mål att uppleva det lite mera som ett roligt äventyr så tror jag att du lyckas bättre.

666 - Alarma var bra 1996, nu hade jag valt en mera house-favorit/rock-klassiker

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer