Mountainbike Helsingborg

Tristanjvge

Medlem
Mountainbike Helsingborg
Tjena! Har precis gått från hardtail till full suspended mountainbike! Nu vill jag veta om någon vet en mountainbike trail i Helsingborg området, har inte bil och vill gärna kunna cykla inom Helsingborg så man kan ta sig någon runda var dag efter jobb, jag vet om att det finns en suverän bana i Dalhem där klubben vi fix agerar! Tack på förhand, mvh Tristan

erolwi

Aktiv medlem
Mountainbike Helsingborg
Nu kan jag inget om Helsingborg men blev nyfiken och kollade och det verkar inte gå att cykla MTB i Helsingborg eller? Ingen verkar cykla där iallafall:

Bilagor

• 6574D796-3D17-4DB6-AAE6-14AB6B6B179B.png
    6574D796-3D17-4DB6-AAE6-14AB6B6B179B.png
    156.8 KB · Besök: 43

SIE

Aktiv medlem
Mountainbike Helsingborg
Det finns en kort hoppbana ner till vattnet om du svänger vänster efter att du kommit upp för tinkarpsbacken, precis innan ängen kommer på vänster sida. Upptäckte detta när jag semestrade i Laröd i somras och kunde konstatera att jag därmed hade tagit med mig fel hoj.. tror rentav att någon har satt upp en liten skylt/pil som visar vägen in i skogspartiet.

AndersHa

Medlem
Mountainbike Helsingborg
Mina svärföräldrar bor i Helsingborg så jag brukar släpa med mig mtb:n när jag är på besök. Hittills har jag lyckats hitta en ganska så skön 3km-slinga i Ättekulla naturreservat. Har den på Trailforks men fattar inte hur jag sparar så att andra kan se den 😅

Bilagor

• 3F5B7DAD-F60B-4766-8BCC-4A5CF8240150.png
    3F5B7DAD-F60B-4766-8BCC-4A5CF8240150.png
    109.6 KB · Besök: 34

Tristanjvge

Medlem
Mountainbike Helsingborg
Mina svärföräldrar bor i Helsingborg så jag brukar släpa med mig mtb:n när jag är på besök. Hittills har jag lyckats hitta en ganska så skön 3km-slinga i Ättekulla naturreservat. Har den på Trailforks men fattar inte hur jag sparar så att andra kan se den 😅
Kanon! Kanske någon annan som vet, hade varit skönt att kunna ladda ner den själv 😂

mester_c

Ny medlem
Mountainbike Helsingborg
Kolla CK Fix mtb-grupp på Facebook. Finns länk på deras hemsida. Där finns säkert lite info om stigar.
Vet att det cyklats en del mtb kring Kulla Gunnarstorp och Hittarp/Domsten. Finns även några kortare spår i Laröd.

AndersHa

Medlem
Mountainbike Helsingborg
Är nere i Helsingborg nu och lyckades hitta ett markerat spår utanför Billesholm.
Ett riktigt roligt och kuperat spår 😊

Det ska även finnas en del spår kring Klåveröds vandrarhem som kanske kan vara värda att utforska? Har bara cyklat delar av dem när jag förra sommaren körde Skåneleden genom Söderåsen.

Nu cyklade jag till Billesholm men vill man spara krutet till spåret kanske det kan vara fördel att ta bilen, vilket TS inte har..Lite OT med andra ord men kul med lite inspiration på slingor 👍😊

Tristanjvge

Medlem
Mountainbike Helsingborg
Är nere i Helsingborg nu och lyckades hitta ett markerat spår utanför Billesholm.
Ett riktigt roligt och kuperat spår 😊

Det ska även finnas en del spår kring Klåveröds vandrarhem som kanske kan vara värda att utforska? Har bara cyklat delar av dem när jag förra sommaren körde Skåneleden genom Söderåsen.

Nu cyklade jag till Billesholm men vill man spara krutet till spåret kanske det kan vara fördel att ta bilen, vilket TS inte har..Lite OT med andra ord men kul med lite inspiration på slingor 👍😊
Där brukar jag cykla men tänkte lite närmre 😂 är på väg dit nu😂😂

Tristanjvge

Medlem
Mountainbike Helsingborg
Det finns en kort hoppbana ner till vattnet om du svänger vänster efter att du kommit upp för tinkarpsbacken, precis innan ängen kommer på vänster sida. Upptäckte detta när jag semestrade i Laröd i somras och kunde konstatera att jag därmed hade tagit med mig fel hoj.. tror rentav att någon har satt upp en liten skylt/pil som visar vägen in i skogspartiet.
Har vetat om att den finns men har letat efter något större bana och har hört att denna ska vara liten och tråkig, stack dit häromdagen och testade, lite hade jag hört rätt, men tråkig?? Den var ju hur rolig som helst och verkligen ett bra ställe att öva drops och hopp på, speciellt med tanke på att där är 3-4 drops väldigt tätt efter varandra 😍 tack för rekommendationen

mester_c

Ny medlem
Mountainbike Helsingborg
För några år sedan fanns det även en dirtbana i närheten av Jordbodalen, typ vid Harlyckans IP. Vet inte hur status är på den idag, men det kan kanske vara värt att kolla upp.

Jordbodalen är för övrigt också ett schysst område för cykling men det brukar vara mycket folk ute där.

freddes

Aktiv medlem
Mountainbike Helsingborg
Har cyklat en hel del i Hbg (bodde där innan). Finns/fanns en grupp för spåret ute vid Sofiero innan. Dirtjumpsen är väl kvar i Jordbodalen (lite samma som folk som hade spåret).
Annars finns de bra grejer runt, vi är ett cykelgäng som kör mtb/dh/landsväg och utgår runt hbg.

Tristanjvge

Medlem
Mountainbike Helsingborg
Har cyklat en hel del i Hbg (bodde där innan). Finns/fanns en grupp för spåret ute vid Sofiero innan. Dirtjumpsen är väl kvar i Jordbodalen (lite samma som folk som hade spåret).
Annars finns de bra grejer runt, vi är ett cykelgäng som kör mtb/dh/landsväg och utgår runt hbg.
Kanon! Hur kommer man i kontakt med ert gäng då? Vart planerar ni när, var och hur ni ska cykla osv?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer