Mountainbike val av budgetmodell

Marple001

Ny medlem
Hej!

Letar efter en cykel då det har blivit dags att byta. Finns ju mycket på beg marknaden. Jag cyklar mest stigar och en del på rätt besvärlig terräng. Dubbeldämp ligger utanför budget.

Kikar just nu på Merida Striker, White XC, Kross Lea och Trek Marlin 6.... alla verkar vara liknande varandra i samma prisklass.

Något som direkt ska väljas bort? Något som är bättre än de andra? Andra förslag på budget/begagnatmarknaden.

Mvh Marple

OlofSx

Aktiv medlem
Hej!

Letar efter en cykel då det har blivit dags att byta. Finns ju mycket på beg marknaden. Jag cyklar mest stigar och en del på rätt besvärlig terräng. Dubbeldämp ligger utanför budget.

Kikar just nu på Merida Striker, White XC, Kross Lea och Trek Marlin 6.... alla verkar vara liknande varandra i samma prisklass.

Något som direkt ska väljas bort? Något som är bättre än de andra? Andra förslag på budget/begagnatmarknaden.

Mvh Marple

Vad är din budget?

Vad cyklar du på idag? Kan vara ett bättre köp att uppgradera det du har idag med t.ex. ny drivlina och däck, det behöver inte bli dyrt om du kan skruva själv.

De cyklar du listar hade före pandemin ett nypris på 2.000 - 5.000. De är rejäl lågbudget och många här på forumet skulle rata dem alla, speciellt för att cykla besvärlig terräng.

Här är ett par nya lågbudget-cyklar jag tycker är ok för priset:

Topp