MTB alternativt hybrid

Polia90

Ny medlem
MTB alternativt hybrid
Hallå folket!
Går i tankarna på att köpa ny cykel. Som hyfsat nybörjare är det dock svårt att göra valet, ville cykel passar egentligen bäst?

Tanken är att cykeln ska användas som transportmedel till och från jobb/träning men även fungera att cykla med på helgerna för lite längre turer i skog och så. Är som sagt nybörjare så kunskapen är rätt dålig men vad jag förstått är att en crosshybrid går bort direkt. Det lämnar mig i frågan om jag skall införskaffa mig en MTB eller en schysst hybrid.

budget är runt 7-10 tusen. Tacksam för all hjälp som går att få.
Allt gott!

MTB alternativt hybrid
Om du ska köra i skog dvs över stock och sten så är mtb "ett måste" om du inte har galna skills.

Menar du grusstigar i skogen så finns ju gravelbikes och cyklocross, dessa är som en roadracer med lite grövre däck och fixar grusvägar galant. Varav cyklocross är en lite mer avskalad variant, lite snabbare än gravelbiken. Gravelbikes har ofta stänkskärmar, ibland pakethållare osv på sig.

Sen i mtb genren har du väll xc som den bästa allround mountainbiken, funkar i princip överallt, dock inte rolig i allt för kuperad terräng. Är inte expert, men har själv precis kör cyklocross för pendling/träning. Funkar som sagt klockers på grusstigar så länge det inte är stock o sten

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer