MTB första köp!

Sixten Fors

Aktiv medlem
MTB första köp!
Nej. Den är på tok för liten, troligtvis Mediumram (17"/43 cm sadelrör) med 404 mm reach, vilket kräver 100 mm lång styrstam till din kroppslängd och det vill man inte ha på en MTB år 2019. Dessutom små och smala hjul/däck.

Användningsområde? Grusvägsrally/Cykelvasan/Strava/svetto-XC-cykling eller allmän mtb/stigcykling?

Senast ändrad:

EUNE

Medlem
MTB första köp!
Trevlig cykel. Jag köpte en våren 2018, jag är 171 cm och valde medium.
Bor du i närheten så åk och provcykla så du vet om storleken känns bra.

ninoh

Medlem
MTB första köp!
Jag köpte en Vitus Sentier i storlek large och här 178cm, den är perfekt! Grym i skogen och på stökiga stigar. Jag uppskattar de flacka gaffelvinkeln som gör det enkelt över stök och ner för branter, sen är det grymt bra grepp i 2,6 däcken på sentier VR iaf.

Om du har råd skulle jag investera i en dropperpost också, den är lätt värd pengarna. Kostar typ 1400kr och monteras lätt själv.

De pedalerna lär funka bra, kör med bra skor till, typ skateskor eller five ten med platt sula och bra grepp.

Ja cykel, pedaler, hjälm, ok skor och en extraslang och minipump om du skulle få punka tror jag räcker. Det följer med ett Multiverktyg med sentiern. Fäste för vattenflaska + vattenflaska eller vätskeryggsäck.

Btw, Ragley Big al ser också grym ut!

jonte987

Aktiv medlem
MTB första köp!
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer