Mtb i Harz?

kirre777

Ny medlem
Mtb i Harz?
Jag och min flickvän tänkte köra lite trailcykling i Harz på semestern (typ nu...). Någon som kan tipsa om något schysst hotell? Har googlat lite men det känns inte som jag hittar något med inriktning på mtb. Helst skulle jag se att man även kan hyra cykel på hotellet eller i närheten. Tacksam för tips!

mklmtb

Medlem
Mtb i Harz?
Vi bodde i Goslar när vi vandrade i Harz, en liten mysig stad relativt nära. Kan rekommenderas, dock dålig koll på hotellen där ur ett MTB perspektiv.

DeLiQ

Aktiv medlem
Mtb i Harz?
När jag för några år sedan var och cyklade i Harz (landsväg) så verkade det som att det i Braunlage finns ett väldigt populärt område att cykla MTB i precis norr om byn då i princip alla bilar som passerade hade minst en MTB på taket eller kroken.
Då det är en vintersport- och kurort finns det gott om hotell i trakten.

Mtb i Harz?
Jag var i Braunlage för sådär 12 år sedan. Vi fixade boende när vi kom dit, en enkel lägenhet. Har inga tips mer än att det är värt att åka dit.
Massor av XC-stigar och sköna uppförsbackar. Å så resterna av Gränsen som gick rätt över berget.

kirre777

Ny medlem
Mtb i Harz?
Grejen är att vi kör inte så mycket mtb till vardags för tillfället så vi har inte några egna cyklar. Dock har vi tidigare varit i Flachau och Saalbach där vi hittat hotell som även hade uthyrning av cyklar. Men vi kanske hade tur då. Eller så är de inte lika på i Tyskland med den typen av paketlösningar :).

DeLiQ

Aktiv medlem
Mtb i Harz?
En snabb googling ger att det finns i alla fall minst 3 uthyrare i centrala Braunlage.

hyramtbiBraunlage.jpg

kirre777

Ny medlem
Mtb i Harz?
Tack för alla tips! Det slutade med att vi tog in på hotell i Braunlage och vandrade några dagar samt hyrde e-mtb en heldag. Dessutom provade vi monsterroller vilket var rätt kul.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer