MTB i Sälenområdet (tips)

kozygin

Ny medlem
Hej, jag och min fru har i år börjat köra MTB och vi tycker det är riktigt kul! Nu tänkte vi komma iväg några dagar och prova på något nytt ställe, tex Sälenområdet (eller vadsomhelst). Hoppas ni har några tips på cykling i fin miljö! Det ska inte vara landsvägkörning och inte extremt utmanande heller! Vi bor i Västergötland och har provat Kinnekulle vandringsled, den var suverän!

nl

Ny medlem
Här finns det lite turförslag i sälenområdet. http://opentrailmap.net/viewtrails#lat=61.136160198947586&lng=12.99611740112299&zoom=11

Personligen kan jag rekommendera Rörbäcksnäs och stora delar av fjället är ganska fint att cykla på. Som vanlig så kan det bitvis vara ganska stenigt på fjället och det är mycket spång. Men om man bara tar sig tid och verkligen cyklar alla spångar så brukar man komma igång med det väldigt fort.

Men Rörbäcksnäs är snabbt, flowig och fri från spång.

Azog

Aktiv medlem
Inte riktigt det ni frågar efter, kanske, men det verkar hända mycket spännande precis på andra sidan gränsen till VG på Isaberg. Kan vara värt att kolla in.

Jämtlandstriangeln är också ett ställe som det talas varmt om i lite mer den miljö ni efterfrågat.

Go tur!

Foss

Aktiv medlem
Azog skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte riktigt det ni frågar efter, kanske, men det
> verkar hända mycket spännande precis på andra
> sidan gränsen till VG på Isaberg. Kan vara värt
> att kolla in.
>
> Jämtlandstriangeln är också ett ställe som det
> talas varmt om i lite mer den miljö ni
> efterfrågat.
>
> Go tur!

Ska man cykla jämtlandstriangeln med behållning får man vara en ganska duktig cyklist. Det finns andra leder runtom som är fina och enkla men just triangeln skulle jag tro att det blir en hel del knuffande på.

Lars.E

Aktiv medlem
Det finns ett langt naturreservat med en MTB-led i salen.
Reservatet med leden ar narmare 10mil lang och stracker sig anda till Mora.
Leden ar lattcyklad och innehaller aven en del landsvag, men det ar den poppularaste MTB-leden i hela Sverige.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer