Mtb ifrågasätts på allvar - dags för alla att kamma sig!

AdamLR

Aktiv medlem
håller med. man skall röra sig med diskretion, och ffa undvika stora gäng.

sen får man som gäst tyvärr acceptera det här normalhanteringen.
Visa bilaga 474772
Får se om den här domen kan stoppa en del liknande skogsavverkningar framöver:

I korthet menar EU att man måste ansvara även för enskilda individer av skyddade arter, inte bara för att skydda arten som helhet.

Sedan skulle jag gärna gå längre och se en diskussion om naturens egenvärde som mynnar ut i mer skyddande lagstiftning.

kais01

Aktiv medlem
Får se om den här domen kan stoppa en del liknande skogsavverkningar framöver:

I korthet menar EU att man måste ansvara även för enskilda individer av skyddade arter, inte bara för att skydda arten som helhet.

Sedan skulle jag gärna gå längre och se en diskussion om naturens egenvärde som mynnar ut i mer skyddande lagstiftning.
ser intressant ut, men kan ju bli backlash även mot till synes oskyldiga stigar.

men det vore bra om det totala demoleringsfrälset vi har nu inom skogsbruket kunde begränsas.

AdamLR

Aktiv medlem
ser intressant ut, men kan ju bli backlash även mot till synes oskyldiga stigar.

men det vore bra om det totala demoleringsfrälset vi har nu inom skogsbruket kunde begränsas.
Jag delar din pessimism, men man kan ju hoppas i alla fall... Tänker att storskaligheten rimligen också borde spela in här. Krävs ganska många nya cykelstigar för att bli jämförbart med en enda skogsmaskins framfart på orörd mark.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer