MTB Vättern

MTB Vättern
Fortsätter det så här blir det ännu värre än -02 men jag kör(vadar) ändå ;-)

Har ett annat problem: Jag ska ner till Munka-ljungby efter MTB-Vättern och skulle bli väldans glad om
någon kunde erbjuda plats i sin bil för min cykel o mig,och släppa av mig nånstans i närheten t.e.x.
Örkelljunga eller Ängelholm.
Jag ska dit på dop dagen efter och trampa runt på Hallands-åsen några dagar efteråt, så lite guidning på stigar jag missat förr tas tacksamt emot.
Bor annars norr om Stockholmo i Viksjö.
Känns igen på en Giant MCM med Pedalogerna-dekaler på, själv oftast iklädd Järfälla CK-kläder.

//Rullande hälsningar från Staffan/maila mig gärna om nån kan hjälpa till. macsl@chello.se

MTB Vättern
Lindeberg: Med din tidigare träningsfrekvens så har du inga problem att hänga på gubbar som mig och DrEnglund - däremot fotproblemen låter inte alls kul. Det jag menar med att du borde tänka om är att det blir bara värre (lerigare) ju längre bak i startfältet man startar på MTB Vättern...

/Hassec

MTB Vättern
Min idé om att sätta på däck med lågt rullmotstånd verkar gå i stöpet! Har aldrig kört MTB Vättern men skall man tro på er så bör man köra med feta down-hill däck? Svår avvägning i detta stadiet? Hur gör ni andra som skall köra?

MTB Vättern
Nej, smala däck med glest mönster som skär genom leran.

Conti Twister är ett utmärkt långloppsdäck, trots att det inte har så mycket lerskovlarmönster går det bra i lera och kanon på det torra! Kolla däcktips under Läsvärt.

MTB Vättern
Tack för tipset the-TnT! Fick varma (ett flertal) rekomendationer om Schwalbe Fast Fred! Samma däck som igår skars sönder (nya-läs tråden dubbelpunka). Får väl testa Twister denna gång....börjar bli dyrt nu!
Ps. körde 08XC förra året på Schwalbe Marathon....riktigt bra! smala däck med lite mönstring och punkteringsskydd. Tror jag avstår dessa på Vättern

MTB Vättern
Ska antagligen provköra banan med några klubbkompisar nästa vecka, då får man se om det är lerigt! Det ser ju lovande ut för att det ska bli ett skapligt lerbad så som det regnar;-)

MTB Vättern
ähhh.. samma däck oavett underlag. eller tja. det spelar ju inte så stor roll. såvida inte fast fred sitetr på på en regntävling. MEN ! att köra mönstrade däck på en torr tävling är knappast något hinder. det finns flera elitcyklister som kör samma däck året om på alla banor.. Jimmy tex.

MTB Vättern
jahapp, stukade foten på midsommarafton, en klassiker, den är dock nästan funktionsduglig nu, men jag missade mitt genrep inför loppet. Nu blir det rätt osäkert här sista veckan hur det kommer att kännas. Har dock ingen lust att simma med cykeln på ryggen, som man fick 02

MTB Vättern
Ha! Fick äntligen mitt startbevis idag! Vädret under veckan verkar hyffsat, kanske kan bli en någorlunda torr bana i alla fall!

MTB Vättern
Deltävling i LL-cupen, så självklart.
I övrigt ALLDELES för mycket nyklippt gräs som fastnar i växlar mm, men jag måste göra något åt förra årets BEDRÖVLIGA tionde plats =)
<http://www.maxhjalmar.com>

MTB Vättern
Väderprognos för Motala.

tisdag 29. juni Upphörande regn följt av lättande molntäcke. 17°C 3 m/s

onsdag 30. juni Växlande molnighet och regn. 17°C 4 m/s

torsdag 1. juli Mulet och regn. 15°C 2 m/s

fredag 2. juli Mulet och regn. 12°C 2 m/s

lördag 3. juli Uppehåll och efterhand minskad molnighet. 18°C 4 m/s

Låter som det är dax för gytjebrottning!

MTB Vättern
Tack Johan - du får heja på Lotta & Fisken i stället. Kör inte själv.
Inte det roligaste loppet i LL-cupen precis o åt helsike för dyrt, tyvärr. Blir inte så många långlopp i år. :(

kram

MTB Vättern
Jag är förskyld och kan inte starta på lördag :(
Har dock anmält mig till tävlingsklassen och betalt.

Nån som vill köpa min startplats för 300 kr?

David Carlsson, Stockholm, 08 650 33 09.

Senast redigerad av en moderator:
MTB Vättern
Anders G Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska antagligen provköra banan med några
> klubbkompisar nästa vecka, då får man se om det är
> lerigt! Det ser ju lovande ut för att det ska bli
> ett skapligt lerbad så som det regnar;-)

Anders har du provkört banan? Någon annan som vet banstatus??

MTB Vättern
Som ni ser har Tobbe redan länkat till mitt inlägg i den andra tråden jag kan ju tillägga att om vi som åkte följde snitslingen rätt så har arrangörerna ändrat endel på banan sedan förra året och tagit med gamla bitar som funnits med tidigare och även lagt till nya knöliga småstigar. Det känndes som att det var mera stig i år än förra året iaf men det är svårt att säga. Det finns ett par ställen som brukar vara riktiga blöthål som såg fina ut igår, men just nu regnar det här 4-5 mil från där loppet går.Och regnar det lika mycket där är det nog inte troligt att det hinner torka upp till på lördag (men man kan ju altid hoppas;-)).

MTB Vättern
Nu packar jag bilen och drar mot dom småländska skogarna för att möta mina kamrater - imorgon bitti står vi startklara på det östgötska lerfältet!

Lycka till alla

/Hasse

MTB Vättern
I Stockholm har det tokregnat hela natten och nu även på morgonen, nån som bor i närheten av banan som kan avlägga rapport hur det ser ut där?

MTB Vättern
Så blött väder de senaste dagarna men uppehåll på lördag alltså..?

Då blir det snabbdäck.

Ses på åkrarna..!

---
www.cykling.tk

MTB Vättern
Bästa stället att kolla lokalvädret på nätet är www.smhi.se. Välj Prognoser & Observationer. Sök sedan på Motala, så kan man se lokalvädret med högst en timme's fördröjning.

MTB Vättern
David Carlsson Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur stänger man av mejl-funktionen som meddelar
> att ett nytt inlägg har postats?

Redigera alla inlägg där du bockat i den rutan och ta bort bocken. Notera att om du har valt rutan i mer än ett inlägg måste du jaga :)

Tillbaka
Topp