MyWhoosh, ny (?) gratis trainerapp, någon som testat?

BuTTuS

Aktiv medlem
Själv ligger jag i soffan och gnyr efter att ha dragit en tand i morse, och känner att självömkan väger tyngre än att starta upp datorn just nu😊
Men finns kanske någon annan som redan testat den och kan berätta om jag bör sikta på att testa den i morgon?

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
Provade Mywhoosh igår. Körde på androidmobil - lite väl liten skärm för att det ska funka riktigt bra. rutan med intervallen och återstående längd blir sjukt liten.

Blev ett 40/20 vo2 pass.
Inga problem att para trainer och pulsband. Set-up gick smidigt.
Kommer från Trainerroad så ett par reflektioner jämfört med det som utgångspunkt:

Att filtrera pass är rätt rörigt som det är nu. Där finns mycket förbättringspotential.

Vill man ändra intensitet gör man det genom en on the fly justering av ftp under passet och man kan endast stega ändra med +/- 5w ftp.
Sen räknar den om intensiteten utifrån det.

Såg inget sätt att välja att förlänga passet, om man vill köra lite till t.ex.
Lite udda passtider, t.ex. 57 minuter, då kan man lika gärna fylla ut så det blir en timme, spelar egentligen ingen roll men känns bättre :)

När jag skulle testa att köra 20 minuter "freeride" efter passet hände ingenting. Min avatar stod stilla trots flitigt trampande och att alla sensorer var kopplade.

Inga audio cues alls vad jag kunde se - det är rätt skönt med nedräkningen på TR mot slutet av en intervall.

Överlag rätt rörigt interface där de försökt klämma in så mycket som möjligt. Kanske likadant på Zwift, har inte kört zwift men föredrar den mer avskalade menyn i TR.

Passfiltreringen är rätt stökig.
När man väljer olika "plans" måste man lägga in dem i kalendern innan man ser vad de består av. Det går alltså inte att botanisera bland planerna på ett smidigt sätt.

Såg inget om möjligheten att ange antal timmar man har att träna / volym. Kanske finns men såg det inte direkt.

Ett par tankar så här långt. Ska testa vid några fler tillfällen.

BuTTuS

Aktiv medlem
Just ja, det här har jag redan glömt :-)
Får väl också testa sen kanske när höstmörkret faller...

glitch

Aktiv medlem
Kollade lite mer på passen idag - fokus ligger helt klart på korts pass. Längsta passen är på 2 h och då i kategorierna Endurance och Tempo. På högre intensiteter är det runt en timme med några få på uppåt 90 minuter. Ska man köra långa pass får man nog bygga själv helt enkelt.

glitch

Aktiv medlem
Fyller på lite - när man växlar mellan andra appar så pausar den passet i mywhoosh (android).
Jag brukar ofta t.ex. mellan intervallet / vid lägre intensitet toggla mellan andra appar, kanske in på spotify och byta spellista osv. och då stannar alltså klockan i passet istället för att fortsätta i bakgrunden. Rätt irriterande faktiskt.

När man "stjärnmarkerar" ett pass så antar man ju att man på något sätt kan lista alla sina favoriter - men på "My workouts" finns endast pass man skapat själv.
Väldigt oklart hur man filtrerar på sina favoriter.

BJS

Aktiv medlem
Jag skall testa låter intresssnt om än lite buggigt. Shreet vilken stor app btw!

jonte987

Aktiv medlem
Kanske rimligare om man laddar wo från sidan via tex TP och bara behöver något som snurrar.

Topp