När man äntligen bestämt sig ....

SocialGimp

Aktiv medlem
Det finns lite nya Top Fuel i butikerna om man letar. Ska det beställas direkt från fabrik är det nog värre. Körde en förra helgen, den var smutt!

NickPick

Aktiv medlem
Lagt order på min 50 års present ( trek topfuel 2022) fick svar om lev 2022 februari men läste tyvärr fel 2023 !!! februari :(

Hoppas det ändrar sig...
Kolla med en butik som faktiskt har lagt beställning, inte beställer åt dig. Är man "sist på bollen" så blir det kö, särskilt nu.

fhloston

Aktiv medlem
Jag har fått liknande svar gällande Trek Domane.
Maj - 22, men de är redan sålda
Juli - 22
December - 22
Jag avvaktar nog med inköp. Frivilligt eller ofrivilligt.

NickPick

Aktiv medlem
Har lagt en riktig beställning hos min handlare o har egen kontakt med trek 👍
Jag menade mer att om fin butik inte har föreställt cykeln så lär det dröja. Hittar du en butik som faktiskt tagit hem den på förorder så kanske du kan köpa den om den är osåld.

Jag skulle aldrig väntat ett år på en ny cykel dock. Finns det ingen 2021att få tag på heller? Det är trots allt bara en cykel 🙄🤷. Om inte det är en ny ram eller så är det väl inte en dealbreaker med en 21 eller 22 tänker jag.

SocialGimp

Aktiv medlem
Jag menade mer att om fin butik inte har föreställt cykeln så lär det dröja. Hittar du en butik som faktiskt tagit hem den på förorder så kanske du kan köpa den om den är osåld.

Jag skulle aldrig väntat ett år på en ny cykel dock. Finns det ingen 2021att få tag på heller? Det är trots allt bara en cykel 🙄🤷. Om inte det är en ny ram eller så är det väl inte en dealbreaker med en 21 eller 22 tänker jag.
Top Fuel för 2022 är ny och är inte längre en XC-hoj utan mer en kortslagig trail/downcountry-hoj.

Men jag håller med dig, bättre att ringa runt till butiker som redan tagit hem den. Jag vet flera som har den på lager, även om det är få exemplar per butik.

Fundadores

Aktiv medlem
Top Fuel för 2022 är ny och är inte längre en XC-hoj utan mer en kortslagig trail/downcountry-hoj.

Men jag håller med dig, bättre att ringa runt till butiker som redan tagit hem den. Jag vet flera som har den på lager, även om det är få exemplar per butik.

Tror också på att ringa runt, kanske till de större kedjorna. De får ju hem fler cyklar än enskilda handlare, kanske någon av deras butiker har den hemma,

Frontv

Medlem

Är lite ny geometri på nya...kan inte mycket om sådant egentligen men den verkar vara mer xc/stig nu..
Tar gärna emot förslag men kommer o vara trogen min cykelhandlare så är begränsad till trek, lapierre, cannondale o santa cruz..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer