Någon här med Aspero?

Royal T

Medlem
Någon här med Aspero?
Hej.
Ev. om det finns någon som kör Cervelo Aspero här, hur tänkte ni kring storlek? Det känns som att jag står mellan 51 och 54 om jag jämför med de racer och MTB jag har/haft. Vill absolut inte ha ännu en hoj som känns för stor, men vill inte heller sitta ihopkurad med all belastning över styret...

jooks

Medlem
Någon här med Aspero?
Jag skaffade nyligen en Aspero stl 56 som jag kört på 3ggr. Jag låg mitt mellan 56 och 58 men gick på 56 för att få geometri närmare min BMC teammachine i 56. Har haft canyon ultimate i large och cannondale Super x i 56 som ytterligare referens (är 185 med rätt långa ben). Med original styrstam 90mm känns den lite kort men har 110mm nu och gillar verkligen hur jag sitter på cykeln!
I övrigt känns det hittills som en fantastiskt cykel både på landsväg och grus! Men efter 3 turer som sagt..

Någon här med Aspero?
Har ingen Aspero men men väl min en S5 :a 2021 som jag fick förra veckan. Storlek 51 och jag är 173 cm med 80 cm innerben. Känns perfekt för mig är så länge med 20 mm spacers under V-stammen.. Säkert helt annan geometri på Asperon men måtten kanske hjälper liiiite iaf =(

Mayhem

Aktiv medlem
Någon här med Aspero?
Behövde du verkligen starta två trådar om exakt samma sak?

cande

Medlem
Någon här med Aspero?
Fick precis hem en från rean Bike-discount. Jag har bare kört MTB och har lite koll på racer stolek. Jag havde samma bekymre mellan 54/56. Jag är 180 och köpte 56 och är glad att jag tog den stora. Jag fick mest inspiration från tråden på weight-weenies...

Du skal kolla alle skruvar,jag har hittat många som bara var sat på men inte med moment.

Royal T

Medlem
Någon här med Aspero?
Hej alla. Tack för input, är lite halvdesperat, har fått hangup på guldfärgen och den börjar tryta i antal ute i Europa... Fan att man inte kan dra hem en i varje storlek ;) får se hur jag gör, men det lutar åt den mindre ramen, är ju marknadsförd som bushoj och marknadsföring köper man ju alltid, dom ska ju också leva.

NickPick

Aktiv medlem
Någon här med Aspero?
Hej alla. Tack för input, är lite halvdesperat, har fått hangup på guldfärgen och den börjar tryta i antal ute i Europa... Fan att man inte kan dra hem en i varje storlek ;) får se hur jag gör, men det lutar åt den mindre ramen, är ju marknadsförd som bushoj och marknadsföring köper man ju alltid, dom ska ju också leva.
Hur lång är du? Jämför lite stack och reach och räkna in styrstammen. Jag skulle ha tagit en 54, för att det estetiskt alltid blir en snyggare cykel 🙄😁.

Principia

Aktiv medlem
Någon här med Aspero?
Stämmer, jag har en i storlek 54. Är 1.78 med långa ben (sitter på 75cm). Den passar mig bra. Känns ”normal” i storleken. Har även en R3a i samma storlek.
36F1B667-CF51-44AC-B202-8F535EBA2388.jpeg

supreeme

Medlem
Någon här med Aspero?
Ganska lång reach på Aspero jmf många andra Gravel-hojar?
Hittar inget kvar på bike-discount eller är jag sopig på att leta?

Royal T

Medlem
Någon här med Aspero?
Tack för all input. Jag ska kolla med mått o vinklar på en gammal Bianchi sambon har, den är bra i storlek för mig och är märkt med 52. Hmm, Principia är 178 och jag 176, men jag är trött på känslan av stor ram, men kommer också ihåg när jag testade en Nishiki racer några dagar i 52 o den var ju för liten. Tack än en gång, får se hur jag gör.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer