Någon som beställt från seraphbikes.com tidigare?

OlofSx

Aktiv medlem
Känns som en hastigt ihop-plockad site och länkar på ett par ställen till TanTan Cycling som normalt verkar sälja via AliExpress. Nog bättre att beställa direkt där om du verkligen vill.

Skickar från Kina så du åker på en massa tull förutom fraktkostnaden. Frakten kommer också ta lång tid (tänk månader). Allt är troligtvis tillverkat utan större hänsyn till miljö eller arbetares hälsa.

Om det inte är en ren scam och saker kommer fram alls så lär ev. garantiärenden inte vara särskilt kul för dig.

Gör *mycket* research innan du ger bort dina slantar. Tips: Just don’t.

OldBones

Aktiv medlem
Köpte en LVG ram från Seraph (Via Aliexpress) till en bekant förra året, den kom fram utan problem på 10 dygn med EMS, både Postnord samt staten ville ha lite riksdaler för importen. Var med när hojen byggdes ihop och bortser vi från att det var en piss-dålig klarlack lagd på ramen så såg den rätt schysst ut (gjorde en del mätningar på ramens tjocklek då min bekant ligger på 100kg gränsen och det enda område som var lite avvikande från normal standard var att sadelröret var 2mm tjockare).

Förtydligande: Det var endast en ram som inhandlades, övriga Seraph sortiment har jag ingen aning om.

Senast ändrad:

rjd

Medlem
Tackar för svar, och tips! Ja det ger många varningsklockor! Även om de nu är fullt hederliga, så skulle ev. retur vara ett riktigt härke med som sagt. Dum och köpte en spinningcykel på banggood för något år sedan, det var en repa; förmodligen från frakt, på en komponent. De ville ( såklart ) inte byta enbart komponenten, allt elr inget som gällde; men om hela cykeln så skulle jag betala returfrakt själv. Orka! ( Spincykeln fungerar dock bra i övrigt )

Skönt att det var ett hyfsat lyckligt slut med ramen, OldBones! \m/

Skippar helt att kolla cyklar på utländska mygel-sidor, får bli en begagnad Aero häröver eller något som nästa köp!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer