Någon som har köpt Lake-skor strl 43,5 eller 44 hos Bikeshop.se under Black Friday?

Bele

Aktiv medlem
Någon som har köpt Lake-skor strl 43,5 eller 44 hos Bikeshop.se under Black Friday?
Jag vill gärna testa ett par 43,5 eller 44. Helst i norra Stockholm.

@Falk1n långskott i tråden
gav jackpott i vi träffades idag och provade varandras skor. Det blev dock inget byte då 43,5 var för små för honom.

Vi konstaterade att det var osannolikt stor skillnad mellan 43,5 och 44 och jag vill gärna se om det var en tillfällighet eller inte.

glitch

Aktiv medlem
Vilken modell? De skiljer sig i lästen mellan olika modeller.
Har MX176, Cx201 och Cx237 alla i 44 och wide. Finns på Lidingö.
mvh

kais01

Aktiv medlem
det kan möjligen räcka med att mäta innersulans längd, jämföra paren med varandra, och deras uppgivna japanska storlek. vilket råkar och skall vara samma sak.

har varit med om felmärkning, och minns även när jag fick halva priset på ett sista skopar i affären som hade olika uppmärkt storlek men som passade mina faktiskt olikstora fötter.

först många år senare fick jag för mig att mäta, och skorna var i själva verket lika:)

Bele

Aktiv medlem

Bele

Aktiv medlem
det kan möjligen räcka med att mäta innersulans längd, jämföra paren med varandra, och deras uppgivna japanska storlek. vilket råkar och skall vara samma sak.

har varit med om felmärkning, och minns även när jag fick halva priset på ett sista skopar i affären som hade olika uppmärkt storlek men som passade mina faktiskt olikstora fötter.

först många år senare fick jag för mig att mäta, och skorna var i själva verket lika:)

Vi jämförde innersulorna och utifrån dem så verkar storlekarna rätt. Det vi noterade och som förvånade oss mycket var att utrymmet i överkant i tåboxen var så olika, liksom höjden/volymen runt vristen.

Märkningen på innersulan och plösen säger 43,5 på mina, men gjutning i yttersulan på två olika ställen säger 43. På ena stället skulle det dock vara svårt att få plats med 43,5.

NickPick

Aktiv medlem

Bele

Aktiv medlem
Köp från andra sidor än bikeshop kan ju vara aktuellt om du har fått fel storlek.

Skor köper man annars enklast i butik. Pfp säljer ju lake!

I det här läget handlar det om att förstå om någon av skorna vi har jämfört är felmärkt eller om det verkligen är så stora skillnader som vi konstaterade. Utifrån det får jag besluta hur jag ska göra.

dardos

Aktiv medlem
Jag kan tyvärr inte heller hjälpa till men jag är intresserad av lake, bredd och storlekar. Jag köpte några som ska heta mxz 176 och som vad jag läser mig till ska vara hyfsat breda (wide sports last) men de är som vilka smala shimano eller sidi som helst. Klart besviken.

Bele

Aktiv medlem
Kontaktade Lake som svarade att jag hade fått rätt storlek, men de duckade helt vår observation om de stora skillnaderna mellan 43,5 och 44. De tyckte att jag skulle lämna tillbaka skon om den var för liten, mäta upp fötterna och köpa skor direkt av dem. Inte till mycket hjälp.

Så jag frågar igen - någon i Stockholms/Uppsala-trakten som har ett par Lake MX 238 Gravel Wide i storlek 43,5 eller 44 som jag skulle kunna få testa?

glitch

Aktiv medlem
Jag kan tyvärr inte heller hjälpa till men jag är intresserad av lake, bredd och storlekar. Jag köpte några som ska heta mxz 176 och som vad jag läser mig till ska vara hyfsat breda (wide sports last) men de är som vilka smala shimano eller sidi som helst. Klart besviken.
176 orna är inte nämnvärt breda. De har en smalare läst än andra modeller.

kais01

Aktiv medlem
i slutet av den här videon som postades i en tråd om cykelsitsproblem härintill pratas om just lake-skor och deras bredd resp passform. kanske kan vara till hjälp...

Bele

Aktiv medlem
i slutet av den här videon som postades i en tråd om cykelsitsproblem härintill pratas om just lake-skor och deras bredd resp passform. kanske kan vara till hjälp...

Budskapet är att alla Lake-modeller är olika, vilket både ger möjlighter men också gör det jobbigt.

Topp