Någon som kör med Poc VPD system?

David Stjernström

Aktiv medlem
Funderar på att skaffa ryggskydd, kan Poc VPD system vara något? Är den bekväm att ha på sig? Hindrar den er rörelse på något sätt? Berätta vad ni tycker och kom gärna med tips för andra "lätta" ryggskydd.

P_karl

Medlem
Kör själv med poc vpd air vest och tycker den är väldigt bra, man tänker knappt på att man har den på sig ibland.

TinyTemper

Aktiv medlem
Bästa ryggskyddet jag haft. Det sitter där det sitter och man behöver inte justera det hela tiden (så som jag upplevt med andra ryggskydd).

David Stjernström

Aktiv medlem
Kör själv med poc vpd air vest och tycker den är väldigt bra, man tänker knappt på att man har den på sig ibland.
Tack, får kolla upp den!

freddes

Aktiv medlem
Kikar på det också, hur långt ner sitter det?
Har historia med mig när jag bröt ryggen för att ryggskyddet följde med och inte skydda nedre delen av ryggraden :)
Så vill gärna ha något som är lite längre.

(Flög över styret och roterade kroppen, därmed åkte ryggskyddet med i rörelsen i själva kullerbyttan och de nedersta kotorna blev oskyddade).

P_karl

Medlem
Kikar på det också, hur långt ner sitter det?
Har historia med mig när jag bröt ryggen för att ryggskyddet följde med och inte skydda nedre delen av ryggraden :)
Så vill gärna ha något som är lite längre.

(Flög över styret och roterade kroppen, därmed åkte ryggskyddet med i rörelsen i själva kullerbyttan och de nedersta kotorna blev oskyddade).
Det skyddet jag använder så känner jag att nedre delen är mer skyddad än övre delen utav ryggen, känner heller inget av att det flyttar på sig när jag kör brötiga partier eller hoppar, dock så har jag ju inte prövat en otb med det än.

manneblask

Aktiv medlem
Jag kör Vpd System Torso för parkåka, den har bröst + ryggskyddet. Lite väl tungt att trampa stig med skulle jag säga, men väldigt smidigt att slänga över en tröja/jacka/etc. Kör M och är 175.

Hälsingland

Aktiv medlem
Jag kör Vpd System Torso för parkåka, den har bröst + ryggskyddet. Lite väl tungt att trampa stig med skulle jag säga, men väldigt smidigt att slänga över en tröja/jacka/etc. Kör M och är 175.

Har du inte dom andra remmarna så du bara kan använda ryggskyddet? Utan bröstplattan tycker inte jag man märker av ryggskyddet.

Farsan

Aktiv medlem
Jag kör Spine VPD 2.0 jacket i parken. Mycket skön att ha på för att vara en skyddsjacka. Går ner över byxorna bak. Och med höftbältet på sitter den där den ska.
M till 177cm.

Farsan

Aktiv medlem
Ja en tunn funktionsT under är grejen. Jackan direkt på huden, nej tack!
Så kul är det inte heller att tvätta en sån jacka hela tiden. Bättre att skifta T-tröja ofta.

Rattnalle

Aktiv medlem
Det är ju en av de fina sakerna med VPD System, mest hårdplast så man kan skölja av det bara. Men nej inte skönt mot huden.

Jag glömmer rätt snabbt bort att jag har mitt på mig, utom bröstplattan som märks mer om det är väldigt varmt. Men har det bara i bikepark. Har midjeremmen också mest för att kunna ha till skidåkning och då är det väldigt nära att jag glömmer det helt.

unsuspected

Aktiv medlem
För park har jag Vpd System Torso, 180cm och L. Tycker att bröstplattan är i minsta laget och skulle gärna se en i XL eller till och med XXL som tyvärr inte görs då cyklister ofta är späda.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer