Någon som testat Mtb-skor av märket DMT?

Lahti84

Ny medlem
Är duktigt sugen på att testa antingen km1 eller km3. Någon som har testat någon av dem och har nått att säga om dom?

Bilagor

• DF0EEB89-82DC-4C12-A4DC-F967641BD66A.png
    DF0EEB89-82DC-4C12-A4DC-F967641BD66A.png
    141.9 KB · Besök: 43
  • C2CB6517-5CAB-403E-A7C7-6B558C71DB1A.png
    C2CB6517-5CAB-403E-A7C7-6B558C71DB1A.png
    102.1 KB · Besök: 44

shro0maz

Aktiv medlem
trodde DMT var något man rökte :rolleyes::cool:

nu är det ju vinter, då vill man väl ha ett par högre skor man kan dra bibsen över så man håller sig torr och varm om tassarna. annars såg dom rätt luftiga o lätta ut?

går ju alltid köpa ett par och lämna tillbaka om dom inte sitter skönt o känns bra

Lahti84

Ny medlem
😂😂😂😂
Vintermundering har jag, men det är alltid kul att köpa på sig nya grejer till när värmen kommer igen.

Bele

Aktiv medlem
Har ingen erfarenhet av just de där modellerna, men har ett äldre par DMT-skor som jag är nöjd med.

Doominator1

Aktiv medlem
Har ett par DMT KM1 och kört dem i princip hela 2020. Helt totalt jättenöjd. Betydligt mer uppbyggda i hålfoten än de Scott RC Ultimate jagade innan och mer än M-iläggen till Shimano XC900/901. Ovandelen är verkligen helt sjukt följsam och det känns ungefär som att stå på en sandstrand i strumpor haha... Stöd under hela foten, med en strumpa om ovandelen.

Då de bara har ett Boa-spänne blir storleken extra viktig, så man inte tar en för stor sko. Köper man MH1 får man två spännen. Med en helt stum sula blir de inte så bekväma att gå i dock.

Lahti84

Ny medlem
Tack för svar! Misstänkte att den skulle vara grymt skön. Är dom true to size? Vet bara inte vilken modell jag ska väljare 😊

Doominator1

Aktiv medlem
Tack för svar! Misstänkte att den skulle vara grymt skön. Är dom true to size? Vet bara inte vilken modell jag ska väljare 😊
Ja det vill jag påstå. Har någonstans mellan 41,5 och 42 på de flesta skor. Vill ha tighta cykelskor, så har dem i 41,5.

Lahti84

Ny medlem
Precis som jag! Om du har möjlighet nån dag så kan du få ta ett mått på dina fötter 🙈

Köpte ett par dmt för några år sedan.. Med dubbla boaspännen och carbonsula. En aning små i storleken.. Har hållt bra och ser hyfsat fräscha ut fortfarande.. Det negativa är att dubbarna undertill är av usel kvalitet och skruvarna som dubbarna sitter fast i lossnar onödigt lätt.. Mina skor ser för djävliga ut undertill..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer