Någon som vet vad detta är för hjul/fälg?

Psykloman

Ny medlem
Fick tag i dessa begagnade hjul på en cykelverkstad i Stockholm. Slog till direkt men vet inget om dem. Rullar kanon men jag vill gärna veta lite om dessa eleganta hjul... nån som sett dem tidigare? Årsmodell? Märke? Etc. All info är av intresse... sitter just nu på min egendesignade ”Calzone” (Centurion Le Mans + lite annat)
Simma lugnt!
EC295553-018F-4463-B1F0-BD47C286744B.jpeg
0CAF8FB4-30E8-4C79-BDEA-DFBCDA5550F5.jpeg
A7FA221D-4C18-4A26-83E1-7F3AAD969899.jpeg
DBC49B75-E7CA-45E9-8227-3AB5CAA4E7CB.jpeg

glitch

Aktiv medlem
Fälgarna ser ut som ett par Velocity Deep-V
Nav skulle kunna vara någon form av Formula.
Vad står det på klistermärket? Står det nåt på navet?

Psykloman

Ny medlem
Tack för svar och tack för butikstipset! Jag (köper/byter) mest cyklar/delar med kompisar eller på loppisar. Det är Novatec men jag hittar inte nån bild eller mer info om just dessa. På klisterlappen står bara storleken.
/Mvh
Btw så ser santafixieramarna ut som nåt jag letar efter. En ”modern” fixie/single speed ram.

Bilagor

borano20

Aktiv medlem
Hej.. De där Novatecnaven såldes bl. a. på eBay för en 5-6 år sen. Har ett par av samma modell fast röda. Rullar fint, tycker väl att muttrarna är lite yxiga. mvh borano20

Psykloman

Ny medlem
Grymt! Tack för all info. Beställde en OCL ram. Jag har noll koll på webben vad det gäller bra sidor att köpa billigare och roliga cykelprylar på. Är sjukskriven så kassan är lite tight just nu, men att kunna fortsätta bygga och köra nya cyklar gör mig friskare!
Mvh

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer