Någon som vill guida mig i Genarp/Häkeberga i morgon?

Aron

Moderator
Med i morgon menas tisdagen den 5 juli…

Finns det någon superbussig själ som vill och kan guida mig till Best of Genarp på tisdagskvällen? Tänker att det borde finnas mer finstig än bara Vita slingan i området.

jonte987

Aktiv medlem
Mycket av finstig som jag minns från förr är med på vita utom bitar där man inte kommit överens med ägare. Nu är jag inte lokal-lokal så självklart finns det mer än jag känner till.
Tänker bara att det blir lite fulguidning till finstig om man går utanför eftersom företrädarna för vita är väldigt måna om att hålla bra relationer till markägare.

Runt klinten och observatoriet finns det en del att se off the reservation.

Ska man hålla sig på vita så föredrar jag Björnstorp-slingan men det går bra att slå ihop Häckeberga och Björnstorp. Sen är det dubbelriktat....

Kolla med Bikefix? De är måna om att synas i media. (Jag är mån om att inte synas i media samt skulle behöva låna en moped om jag ska guida nån i närtid)

@Raggamuffin

jonte987

Aktiv medlem
Senast ändrad:

Raggamuffin

Aktiv medlem
Tyvärr sjuk och bästa guiden är i Frankrike. Ja vita är ju i princip redo för asfalten tyvärr så man behöver ut utanför. Har nästan helt slutat cykla där för jag blir bara besviken på att se vad som har hänt med allt.

Verkar ha varit där 6 gånger sen 2018.

jonte987

Aktiv medlem
Makadamen hade jag glömt, var ett tag sen för mig.
Jag har en fin slinga för barn nedanför klinten lite blandat trollskog, vita och grusväg tillbaka till bilen. Har inte hunnit med så mycket mer sen dottern började cykla.

Luktapåblommorna

Aktiv medlem

theailer

Medlem
Cykling med friluftsfrämjandet 1800 ikväll. Utgår från Genarps IP.
Tisdagar är lite enklare men längre som Häckeberga medans torsdagar är lite tuffare med betydligt mera bröt.

Aron

Moderator
Cykling med friluftsfrämjandet 1800 ikväll.
De brukar ta en hel del stigar som inte finns med på de ”officiella” slingorna. Utgår från Genarps IP.
Tisdagar är lite enklare men längre som Häckeberga medans torsdagar är lite tuffare med betydligt mera bröt.
Var samlas de?

jonte987

Aktiv medlem
De som cyklar byggt på åsen har inte outat sig på happy. Det är tydligen känsligare än riktiga namn på strava

Köp & Sälj

Topp