Något bra ställe att köpa Giant på?

swmg

Medlem
Söker efter en Giant Defy Advanced Pro 3 men de flesta svenska cykelaffärers hemsidor visar inget alls om den, eller så har de inget sortiment på nätet alls. Tyska & brittiska verkar ha slut på dem och då visas inte ens pris osv..

Har kollat
Wiggle
Bike24
Bikediscount
Chainreaction

Mayhem

Aktiv medlem
Med tanke på att cykelåtgången varit rekordstor iom att alla är hemma och isolerar sig från corona så är det nog inte omöjligt att årsmodell 2020 är tokslut. Finns risk att du får vänta tills årsmodell 2021 börjar dyka upp i butikerna, vilket ett vanligt år borde vara ganska snart men corona har väl även lett till problem med logitistik så kan dröja lite till…

bllx

Medlem
Pedalon.co.uk verkar ha tillgång till vissa storlekar. 2021-modellerna har också börjat dyka upp på vissa av Giant sidor.

glitch

Aktiv medlem
Nu vet jag inte om Defy, men när jag letade efter en Revolt 0 innan sommaren var de sopslut i hela Europa. Så risken finns att du får vänta. Den goda nyheten är att 2021 börjar dyka upp i butikerna.

NickPick

Aktiv medlem
Söker efter en Giant Defy Advanced Pro 3 men de flesta svenska cykelaffärers hemsidor visar inget alls om den, eller så har de inget sortiment på nätet alls. Tyska & brittiska verkar ha slut på dem och då visas inte ens pris osv..

Har kollat
Wiggle
Bike24
Bikediscount
Chainreaction
Om du inte har en telefon så är det ganska bra läge att skaffa en, så du kan ringa till butikerna ifråga och höra... Börja där.

etnica

Aktiv medlem
Ingen aning men jag skulle gått vidare så här.
1. Kolla med Giant försäljare i Sverige kan plocka in t.ex. https://www.jbcykelsport.se/
2. Kontakta Jaguarverken som är svensk importör direkt för att kolla.(Om inte detta löses via nummer 1)
3. Kontakta Giant direkt och kolla om de kan se om nån av deras europeiska grosister kan ha kvar i lager.

Tror dock det är kört att få tag på nu men skulle göra enligt ovanstående.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer