Nån som kör i Fylleryd (Växjö)?

jbella

Ny medlem

danielr

Ny medlem
Hej!

Jag har kört där en del och jag hade några stigar. Har dem dock inte sparade men där finns någon motionsslinga som man ska kunna gena på större delen av den biten.

Ska se om jag lkan försöka leta upp dem senare.

Hör med VOK om du inte kan få en orienteringskarta över fylleryd. Hela Fylleryd är ju ett myller av stigar.

Vore kul att få ta del av "banan" sen.

/ Johan, Växjö

jbella

Ny medlem
Jag har SOK's karta, men inte ens den har med alla stigar.. tyvärr..

Självklart kan du få ta del av "banan", ska se om jag inte kan få ihop ett GPS spår.

Pedalen

Ny medlem
Skulle vara trevligt med en Växjö-Happyride.. Ser många som hojar men inte så organiserat. Växjö AIS cykelsektion ligger på is tyvärr...

jbella

Ny medlem
Ok.. Men vad sägs om en VXO-HappyRide, Onsdag nästa vecka (1 Juli)??

Kom med förslag på stigar! Mitt förslag är Kronobergsåsen ut till Hissö sedan runt Hissö..

danielr

Ny medlem
Jag jobbar kväll nästa vecka också :/

Är gärna på med. Måste börja komma igång igen. Har knappt rört på mig sedan ja köpte hus.

Scubamike

Ny medlem
Där är trevligt i fylleryd, bra stigar. Lite mycket rötter som
är såphala när det regnat dock. Då brukade jag ta i11 området.

/Föredetta växjöbo =)

jbella

Ny medlem
Det låter som vi kan bli ett par stycken då.. trevligt! Jag drar till Sylarna ikväll, så jag kommer att vara lite frånvarande de närmsta dagarna, men jag är tillbaka nästa vecka.

// Johan

jbella

Ny medlem
Det finns det i alla städer, det är bara att vi är lite mer stolta över det i Växjö så vi har döp ett helt friluftområde efter det.. =)

svahn

Ny medlem
Synd att jag cyklar ficksien till Växjö och inte MTBn, annars hade jag gärna blivit guidad runt dom småländska skogarna.

/F.D. Växjöbo.

JanLi

Ny medlem
Är det inte "förbud" på att cykla på en del av stigarna i Fyllerud. Har fått för mig att det är så på de uppmärkta joggingstigarna.

F.Lindeberg

Ny medlem
Hej!

Blir det cykling på onsdag? Jag och en kompis, som båda är glada motionärer skulle gärna följa med ut på en sväng.

Var/när/hur?

jbella

Ny medlem
Vi kan köra någon annan dag om det passar folk bättre, kom med förslag!

Kom även med förslag på plats, än så länge har jag bara hört Fylleryd..

// Johan

teledu

Ny medlem
Fylleryd är trevligt, cyklade där en del när jag hade en mtb. Mycket rötter dock. Har inte hittat något i reservatsföreskrifterna som förbjuder cykling, bara man inte ska skadar levande och döda växter. Löpspåret (det upplysta) är det inte tillåtet att cykla på.

Har mest cyklat längre nordöst runt Notteryd och Vikensved by, eftersom jag har en cykelcross. Kuperat, kurviga grusvägar med mycket bokskog. Hänger gärna på en Happyride någon gång, bara det inte är för mycket rötter. :) Fast ons kan jag inte tyvärr

F.Lindeberg

Ny medlem
Happyride på onsdag 19.00 - samling vid VAIS-torpet och sen kör vi en runda 1-1½ timma.

Är det busväder ordentligt så ställer vi in det.

Vi ses!

Fredrik och Andreas

gandhi

Aktiv medlem
jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har läst rubriken i två dagar nu.
>
> Nån som kör i Fyllan (Växjö)?

+1

Nån som fyllekör i Växjö? :-)

mzi

Aktiv medlem
Jag har bara kört i Fylle-Ryd i Linköping. Oftast har jag startat på HG eller på Flamman, men har aldrig haft svårt att "få till det" :-)

Schroff

Ny medlem
Hej

Det verkar som om det är dags att sparka igång våra gamla ambitioner. För alla som vill ut och ha kul i skogarna kring Växjö är det bara att hänga på i följande grupp:

http://groups.google.se/group/east-mtb

Sen ser jag fram emot att se många vid VAIS torpet imorgon 1900

Hälsningar

Andreas

P.S.: Busväder = snö, hagel eller dylikt. Lite lera har ingen mått dåligt av än...

Schroff

Ny medlem
Hej

Jag kommer att vara vid VAIS torpet även om det regnar. Detär ju varmt ute och svettigt hade det blivit i alla fall. Vi syns 1900

//
Andreas

pajjdeg

Medlem
ingen som är med på att köra utför istället?
i brist på liftburen åkning i närheten är pendlarkompisar alltid av intresse :)

jbella

Ny medlem
Vi var fyra stycken igår.. Var var ni andra?? =)

Passar någon annan dag än onsdagar bättre om fler ska med? Det vore kul om vi fick ihop ett rejält gäng som körde..!

// Johan

danielr

Ny medlem
Jag jobbar så grymt konstiga tider. Och ons tors denna veckan jobbar jag kväll också. Idag och tisdag jobbar jag dag. Fre-söndag natt....

Schroff

Ny medlem
Hej

Skulle gärna sticka ut igen på onsdag men jag har totalhaverie på vevlagret. Kämpade igår med att få ut det och har beställt nytt. RaceFace tar dock en tid att få så jag vet inte när jag är på igen. Hoppas det blir ngt i alla fall.

Vi syns asap, dvs när de nya prylarna sitter på hojen.

Juan Manuel

Ny medlem
Tjena:
Det enda stället du får inte om du inte vill hamna i kläm är på elljusspåret.Alla andra stigar, grusvägar m.m. är det fritt fram. Så har varit sedan jag flyttade till Växjö och det betyder 1975;-)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer