Grebbestadsbon
Medlem
Nån som uppgraderat till singelklinga med Sunrace 11-50?
Har bytt ut mitt 2X11 med shimano XT 8000 series med 11-42 kassett till singelklinga med en Sunrace 11-50 bak. Fungerade inget vidare med den longcage jag har. Enl prover andra gjort ska det inte funka heller nåt vidare. Om man skruvade ut B-skriven rätt för att kunna växla upp på 50-klingan blev avståndet för stort mellan guide-hjulet och de minsta dreven i kassetten och det ville inte växla där. Investerade i en ny special-cage från Garbaruk som var framtagen för detta. Snygg o dyr.. Fungerar mycket bättre, men inte bra nog tyvärr. Fortfarande lite tvekan mellan minsta dreven. Vad göra? Andra diametrar på guide och pulley? Cagen som synes på bilden har utrymme för betydligt större hjul. Framför allt tension-wheel. Har ett litet lagerglapp dessutom på båda dessa hjul, kanske det som spökar? Kanske byta till andraoch bättre hjul i cagen?
Ni som uppgraderat till singelklinga och stor kassett bak minimum 50 på största, men behållit shimanohub bak. Hur har ni gjort?
Snyggt tycker jag det blev i alla fall
Ni som uppgraderat till singelklinga och stor kassett bak minimum 50 på största, men behållit shimanohub bak. Hur har ni gjort?
Snyggt tycker jag det blev i alla fall