[NICK] Den officiella tidstråden

bruce

Ny medlem
Jörgen_A skrev:
-------------------------------------------------------
> Kom äntilgen ut på en runda idag efter en höst
> fylld av förkydningar och andra dagisåkommor.
> Den torra säsongen verkar definitivt vara över.
>
> Tog drygt timmen idag i mörkret med paus för att
> sätta upp en skylt som ramlat ner. Topp formen
> är långt borta.

Ähh, köp spanska biff bara så löser det sig ;)

riskaka

Ny medlem
NICK var snabb idag, nästan lika snabb som en fin sommardag! Senaste tidens vindar har blåst ner ett och annat träd över spåret dock.

Mötte några som satt och fikad/njöt av vädret precis ovanför den långa branta backen, ber om ursäkt om jag inte ropade hej, var upptagen med att försöka andas utan att dö.

mattel

Aktiv medlem
hasade mig runt spåret idag med fel däck för leran. men stor skillnad mot förra veckan, nu är det bara is kvar på något ställe. :)

ulfalf

Aktiv medlem
Premiärvarv igår, som avslutning på ett tretimmarspass på Fattyn. Halkade runt på drygt 53 min, med tanke på att jag bonkade två gånger och körde vilse vid spårcentralen så är jag rätt nöjd ändå. Finns dock stor förbättringspotential!

Carl A

Aktiv medlem
/ förlåt får man skriva här, eller skulle det varit i Stigstatus Sthlm.../

tänkte mig till Nick i em o dra runt spåret på en 20 minuter (på dotterns 12")

Men hur väl "sväljer" Nick det regn som kommit. Hur blött, lerigt, halt o jävligt blir det av det regn som kommit?

Men förresten, här kommer ju en tid; var där i förrgår för första gången o drog runt i "halvt löktempo" o med ngra smärre felnavigeringar på 33 minuter. Då åkte jag nog iofs genvägen har jag insett nu i efterhand.

rackarns va kul spår. Bra jobbat, att få till det öht o sköta om det o skylta så väl, takk!!

bollen

Ny medlem
nick är ju hyfsat lättåkt när det är torrt
men när det blir lerigt och blött förvandlas alla rötter till såphala fällor

:D

paxel

Medlem
Körde NICK igår kväll och det var förvånansvärt torrt. Torrt i bemärkelsen inte så mycket vatten i spåret.
Det var däremot halt som fan.

Carl A

Aktiv medlem
vafaan; lyckades hamna på genvägen i dag (oxå)

Ser nu var jag körde fel, såklart. Är det skyltat det som inte är genvägen? - det var så fint skyltat hela genvägen. Jag hade för mig man tog typ 90 grader vänster strax innan branta uppförsbacken vid t-banan, men hade ju kollat för snabbt på kartan. rackarns vad jag irrade där i krokarna, men fick som belöning språka med 2 vackra tjejer på oxå vackra hästar. (till Jens Orback: jag tror de bodde med o hade en relation med hästarna).

istället för att korsa vägen vid kymlingelänken, torshammargatan, kör man alltså upp vänster på vägen o kör den en 50 meter o sedan i en 3-vägskorsning så tar man svagt av till höger?

Va redigt halt på en del ställen!! Men förvånansvärt bra fäste på stora delar.

paxel

Medlem
Carl A skrev:
-------------------------------------------------------
> vafaan; lyckades hamna på genvägen i dag (oxå)
...
> istället för att korsa vägen vid
> kymlingelänken, torshammargatan, kör man alltså
> upp vänster på vägen o kör den en 50 meter o
> sedan i en 3-vägskorsning så tar man svagt av
> till höger?
>

Med lite andra ord: när du kommer ut på vägen efter den långa smala spången så tar du vänster på vägen, cyklar cirka 50 meter och sedan in på en smal väg/stig mellan några betongsuggor. Du ska alltså inte ta någon av vägarna där man kan köra bil i trevägskorsningen.

Kolla här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1674687/1674687
Bilderna i kartan är några år men de borde hjälpa lite.

Carl A

Aktiv medlem
Mange takk!
ähum, hade ju kollat i den länkade tråden. Är väl ganska tydligt i tråden hur man ska åka.
trol beror d på att jag e korkad att jag hamnade fel.

Carl A

Aktiv medlem
asså, finns de ngn ny officiell tidstråd, eller har detta roliga inslag dött?

- funtra på dra dit i em o sätta en halvhyffsad gubbtid

borde väl vara ganska snabbt nu?

Topp