Noll frigång SRAM Code R

liten_men_tuff

Aktiv medlem
Noll frigång SRAM Code R
Happykollektivet anropas!
Fick precis hem cykeln från LBS som är märkes-ÅF för Santa Cruz efter luftning av bromsarna, SRAM Code R. Nu funkar bromsarna bättre men det är i princip NOLL frigång mellan beläggen och skivorna bak. För lite för att kunna justera till.
Är det någon klok person som vet vad som kan vara fel och om jag kan fixa detta hemma eller om det är retur till LBS som gäller. Tack tack!

nadderf

Aktiv medlem
Noll frigång SRAM Code R
Nej, men dom pumpar ut och in litegrann bara, och kanske har dom tryckts innan hjulen monterades.
Har man mycket spel så kan man pumpa ut, för att få en mer direkt broms

X-Race

Medlem
Noll frigång SRAM Code R
Är den luftad med slitna belägg tidigare?
I så fall behöver du öppna bleed skruven och trycka tillbaka kolvarna. Rör inget efter att det är gjort så går det fint.

jonte987

Aktiv medlem
Noll frigång SRAM Code R
Fast de luftade inte med beläggen i, och verktöjet de använde kanske är av dålig dimension. Inte vet jag men fel blev det ju

Paka

Medlem
Noll frigång SRAM Code R
Dum fråga från en som cyklar mer än mekar, men är det inte normalt med i princip noll frigång mellan belägg och skivor? Så länge de inte tar i varandra alltså? Så ser det ut på alla cyklar vi har hemma. Vad är att betrakta som normal frigång i så fall?
Ska precis till att byta belägg på sambons cykel.

liten_men_tuff

Aktiv medlem
Noll frigång SRAM Code R
Ok, jag har kört hacken (lufta ur överflödig olja med pistongerna intryckta) ovan men problemet med dålig frigång kvarstår. Kan med nöd och näppe justera till oket så att det bara blir lite rub men det är väl inte meningen att det ska vara så? Eller får jag bara inse att SRAM suger?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer