Mr Handley
Ny medlem
[Notis] - Gömd motor hittad på deltagarcykel vid VM i cyclocross
emmer sa:Har du läst tråden?Atlas sa:Är det belagt att cykeln cyklades med på loppet?
Va? Är det ett krav? Huga!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
emmer sa:Har du läst tråden?Atlas sa:Är det belagt att cykeln cyklades med på loppet?
InTheZone sa:Jag hoppas själv att UCI tar i med hårdhandskarna mot alla inblandade. Kalla in "The Punisher".
Daltande leder ingenstans, det sänder bara signaler att sådant här är ok om så länge man har ursäkter.
Inte så ofta.NLC sa:Hur ofta händer det att det på VM/WC-lopp i CX _inte_ bytts cykel hos topp 20?
emmer sa:Inte så ofta.NLC sa:Hur ofta händer det att det på VM/WC-lopp i CX _inte_ bytts cykel hos topp 20?
Däremot så förstår jag inte varför ni tror att man bara har två hojar på sin depåyta?
InTheZone sa:Jag hoppas själv att UCI tar i med hårdhandskarna mot alla inblandade. Kalla in "The Punisher".
Daltande leder ingenstans, det sänder bara signaler att sådant här är ok om så länge man har ursäkter.
NLC sa:InTheZone sa:Jag hoppas själv att UCI tar i med hårdhandskarna mot alla inblandade. Kalla in "The Punisher".
Isf tänker jag mer " Il Duce" från Boondock Saints, han påminner ju den del i utseende om den gode mr Cookson i egen hög person.
sivan sa:Tycker nog oxå de skulle vara intressant att veta om hon använde den cykeln och när under loppet.
Supertramp sa:Jag tycker att det spelar roll för historiebeskrivningen om man helt säkert kan säga att hon tävlat, eller avsåg att tävla med den motoriserade cykeln.
+1Mr Handley sa:Supertramp sa:Jag tycker att det spelar roll för historiebeskrivningen om man helt säkert kan säga att hon tävlat, eller avsåg att tävla med den motoriserade cykeln.
Du menar att det spelar roll om det var technical fraud eller technical fraud? Spelar ingen roll om cykeln stog inklämd i ett torrdass i tävlingsområdet eller om hon cyklade på den. Den bryter mot reglementet och befann sig på avspärrad yta. Det är inte vad hon avsåg eller gjorde som spelar roll. Det är ett otillåtet hjälpmedel som inte får vara på tävlingsområdet
Supertramp sa:Jag menar att man kommer se annorlunda på hela den här historien om det anses bevisat att hon verkligen tävlat (eller hade tänkt tävla) med den motoriserade cykeln. Även om hon bestraffas för att ha brutit mot regelverket är det inte samma sak tycker jag om det skulle visa sig att hennes bortförklaring skulle vara sann. Vilket jag ser som osannolikt baserat på vad jag har läst hittills men ändå...
TBy sa:sivan sa:Tycker nog oxå de skulle vara intressant att veta om hon använde den cykeln och när under loppet.
Det är väl ändå klarlagt att den inte användes under VM-loppet. Se tidigare inlägg i tråden inklusive länkade artiklar.
Däremot vill folk peka på sekvenser i andra lopp som misstänkta.
Diskussionen om det ändå ska räknas som fusk och/eller regelbrott är också avhandlad.
frause sa:Supertramp sa:Jag menar att man kommer se annorlunda på hela den här historien om det anses bevisat att hon verkligen tävlat (eller hade tänkt tävla) med den motoriserade cykeln. Även om hon bestraffas för att ha brutit mot regelverket är det inte samma sak tycker jag om det skulle visa sig att hennes bortförklaring skulle vara sann. Vilket jag ser som osannolikt baserat på vad jag har läst hittills men ändå...
+1
Uppsåt kallas det utanför idrottsvärlden. Och det gör skillnad.
NLC sa:frause sa:Supertramp sa:Jag menar att man kommer se annorlunda på hela den här historien om det anses bevisat att hon verkligen tävlat (eller hade tänkt tävla) med den motoriserade cykeln. Även om hon bestraffas för att ha brutit mot regelverket är det inte samma sak tycker jag om det skulle visa sig att hennes bortförklaring skulle vara sann. Vilket jag ser som osannolikt baserat på vad jag har läst hittills men ändå...
+1
Uppsåt kallas det utanför idrottsvärlden. Och det gör skillnad.
Jag hoppas ingen i den här tråden är omedveten om att idrotten har sitt eget regelverk till vilket de tävlande förbinder sig att följa - bara för att få vara med - och att det finns sanktioner för dem som medvetet eller omedvetet bryter mot reglerna. Men det står väl var och en fritt att starta ett eget förbund om de nuvarande reglerna inte passar?
NLC sa:Jag hoppas ingen i den här tråden är omedveten om att idrotten har sitt eget regelverk till vilket de tävlande förbinder sig att följa - bara för att få vara med - och att det finns sanktioner för dem som medvetet eller omedvetet bryter mot reglerna. Men det står väl var och en fritt att starta ett eget förbund om de nuvarande reglerna inte passar?
Möjligen med avseende på straffvärde.frause sa:Uppsåt kallas det utanför idrottsvärlden. Och det gör skillnad.
Bengt-re sa:TBy sa:Diskussionen om det ändå ska räknas som fusk och/eller regelbrott är också avhandlad.
DET är en åsikt. Försök inte få det att framstå som fakta.
Aron sa:Depå är ett missvisande ord. Elcykeln hittades inte i teambussen utan ute på avspärrat tävlingsområde i den tekniska zonen. Om cykeln står i den tekniska zonen så är avsikten definitivt att tävla med den om "förstacykeln" strular. Om cyklisten sedan behöver använda den är en sekundär fråga. Tänk på det som en extraslang i ryggfickan, det är inte säkert att den behövs, men man tog ju med den med avsikten att använda den om man punkar.
Supertramp sa:Jag menar att man kommer se annorlunda på hela den här historien om det anses bevisat att hon verkligen tävlat (eller hade tänkt tävla) med den motoriserade cykeln. Även om hon bestraffas för att ha brutit mot regelverket är det inte samma sak tycker jag om det skulle visa sig att hennes bortförklaring skulle vara sann. Vilket jag ser som osannolikt baserat på vad jag har läst hittills men ändå...
Ungefär som Armstrong. Jag var hela tiden (spciellt efter att Hamilton berättat öppet om tiden i US Postal) helt övertygad att han var dopad när han cyklade TdF. Men även efter att han ifråntogs sina titlar så kändes det ändå inte lika dant som efter det att han erkännt och alla tvivel försvunnit.
Tycker nog tvärt om.Supertramp sa:För visst skulle det tex ses som en betydligt större skandal om det skulle visa sig Wiggins slagit timrekordet med assistans av en gömd motor jämfört med om han visade sig varit dopad.
Supertramp sa:Ett annat sätt att jämföra:
Få tror att de främsta GC-åkarna i de stora etapploppen är odopade. Inte jag i alla fall. Ändå så tycker jag att det är kul att följa tävlingarna. Men om jag visste att en del av cyklisterna hade en dold motor skulle det kännas så osportsligt att jag inte skulle kolla på skiten över huvud taget.
Men det beror ju på att du underförstått har accepterat att det är okay att dopa sig.Supertramp sa:Ett annat sätt att jämföra:
Få tror att de främsta GC-åkarna i de stora etapploppen är odopade. Inte jag i alla fall. Ändå så tycker jag att det är kul att följa tävlingarna. Men om jag visste att en del av cyklisterna hade en dold motor skulle det kännas så osportsligt att jag inte skulle kolla på skiten över huvud taget.
Supertramp sa:Handen på hjärtat, vad tycker ni är värst, att dopa till sig +10% VO2 eller +10% Watt med dold elmotor?
Jag skulle vilja säga att det är lika, men om jag ska vara ärlig så skulle jag ha svårare för någon som gjort comeback efter att ha cyklat med motor jämfört med någon som varit dopingavstängd.
Det finns ändå fortfarande nån slags förmildrande attityd till doping inom cykelsporten. För visst skulle det tex ses som en betydligt större skandal om det skulle visa sig Wiggins slagit timrekordet med assistans av en gömd motor jämfört med om han visade sig varit dopad.
emmer sa:Men det beror ju på att du underförstått har accepterat att det är okay att dopa sig.
(Vilket jag finns mycket mysko.)
Finns ju även något som heter sedvanerätt vilket väl är det som spökar.Supertramp sa:Ja, det tycker jag också. Att det är mysko alltså. Men det är väl ungefär som när man tittar på en film, man lever sig in i handlingen och kanske till och med sitter och lipar trots att man vet att det inte är på riktigt.emmer sa:Men det beror ju på att du underförstått har accepterat att det är okay att dopa sig.
(Vilket jag finns mycket mysko.)
Jag håller med. Materialfusk känns värre.Supertramp sa:Handen på hjärtat, vad tycker ni är värst, att dopa till sig +10% VO2 eller +10% Watt med dold elmotor?
Jag skulle vilja säga att det är lika, men om jag ska vara ärlig så skulle jag ha svårare för någon som gjort comeback efter att ha cyklat med motor jämfört med någon som varit dopingavstängd.
Det finns ändå fortfarande nån slags förmildrande attityd mot dopingavstängd inom cykelsporten. För visst skulle det tex ses som en betydligt större skandal om det skulle visa sig Wiggins slagit timrekordet med assistans av en gömd motor jämfört med om han visade sig varit dopad.
perzzon sa:Tycker helt klart att det är fusk som fusk. Men mekaniskt fusk kommer ge mer uppmärksamhet så klart eftersom det är en nyhet.
NLC sa:perzzon sa:Tycker helt klart att det är fusk som fusk. Men mekaniskt fusk kommer ge mer uppmärksamhet så klart eftersom det är en nyhet.
Fusk som fusk så klart. Men med motor blir troligen det övertag fuskaren får betydligt större än med "traditionell dopning" och plötsligt är det inte längre samma sport. Därför det blir mer uppmärksamhet i media.