[Notis] Öhlins satsar på MTB
jofahjalm sa:Så dom kunde inte säga vad felet var, men servicen var grym? Ok!
Hahaha!!! Jofa, du är alltid så ödmjuk... ;)
Per84 sa:Hej!
Kanske en dum fråga:
Jag har en:
öhlins rxf 36 uppgraderad till evo.
Har tänkt att byta ram och bygga ihop en ny cykel. Men styrröret är för kort.
Kan man byta hela styrröret, eller kronan och styröret på nåt sätt?
Eller är det bara att sälja och köpa nytt?
Ja, nyligen monterat detta. Men det fungerar ju inte på annat vis än vanliga styrlager, eller vad menar du skulle skilja här? I och för sig kan ju djupet vara ett problem eftersom man inte helt lätt shimsar upp detta med integrerad crown race. Men i mitt fall kör jag 9point8 is angleset med rxf34 och det passar fint.Någon som kör angleset på Öhlins inbyggda crown race?
Jag körde ett tag med ett Works + RXF34. Fick fila lite på nedre koppen för att få det att lira.Någon som kör angleset på Öhlins inbyggda crown race?
Det var en saftig summa tycker jag.... är det bara kronan eller hela övre assemblyn?Frågade igår, ny krona kostar strax över 4k.
Längesen nu, men jag tror ja ställde frågan om att byta krona.Det var en saftig summa tycker jag.... är det bara kronan eller hela övre assemblyn?
På min tog koppen i ganska långt innan lagret var pä plats.Jag körde ett tag med ett Works + RXF34. Fick fila lite på nedre koppen för att få det att lira.
På min tog koppen i ganska långt innan lagret var pä plats.
Tror att en välförsed mchandlare har oljan tror inte öhlins tar fram en olja speciellt för en mtb gaffel.Svaret finns säkert någonstans i tråden men: Vilken gaffelolja använder ni? Öhlins rekommenderade verkar inte helt enkel att hitta.
Körde fox gold i ytterbenenSvaret finns säkert någonstans i tråden men: Vilken gaffelolja använder ni? Öhlins rekommenderade verkar inte helt enkel att hitta.
Beställde precis härifrån:Svaret finns säkert någonstans i tråden men: Vilken gaffelolja använder ni? Öhlins rekommenderade verkar inte helt enkel att hitta.
Kanon, tack!Beställde precis härifrån:
![]()
Öhlins Renep CGLP 68 Gabelschmieröl 1L | 01336-01
Öhlins Gabel Schmieröl für die Lower Legs der Öhlins Gabeln. Inhalt: 1 Literwww.mrc-trading.de
Inte fått hem allt än men de har iaf oljan och fettet som rekommenderas av Öhlins
Öhlin nr 5 16 cst @40 grader känn er lurade. 😁Kanon, tack!
...är inte samma sak som Renep CGLP 68 nej. Olika oljor, olika tillämpningar. Dämpning eller smörjning.Öhlin nr 5 16 cst @40 grader känn er lurade. 😁
Då går det lika bra med en olja med högt viskositet index om det bara smörjer....är inte samma sak som Renep CGLP 68 nej. Olika oljor, olika tillämpningar. Dämpning eller smörjning.
Då går det lika bra med en olja med högt viskositet index om det bara smörjer.
Då är det bara frågan vilken olja från Statoil det är.
Hur vet du det? Eller är det ett påstående.Det är ingen Statoil-olja!
Hur vet du det? Eller är det ett påstående.
Så dåvisste du inte men påstog det.Jag kommer inte med nåt bevis eller så, så det är nog ett påstående.
Fick hem allt idag. Tog inte många dagar för tyskarna att skicka det. 😊Kanon, tack!
Grymt snabba tyskar 😀 fick med lite godis också 😋Fick hem allt idag. Tog inte många dagar för tyskarna att skicka det. 😊
Vad är det där för tjusiga moraknivar? Mina har handtag i plast.Grymt snabba tyskar 😀 fick med lite godis också 😋 Visa bilaga 487009
Älskar mina Mora knivar 😃 såg nu att dom ska utgå tyvärr. https://www.cervera.se/produkt/classic-1891-knivset-3-delar-rodVad är det där för tjusiga moraknivar? Mina har handtag i plast.
Om man hade fortsatt på banan man pluggade och inte halkat in på IT..Nu har man chans att söka jobb som utvecklingsingenjör igen.
![]()
Development Design Engineer, for MTB R&D - Öhlins
Öhlins Racing is a Swedish company with global operations. For over 40 years we have produced advanced suspension systems, and over the years more than 400 world championship titles have been won w...careers.ohlins.com