[Notis] - Vätternrundan öppnar för elcyklar

Bengt-re

Aktiv medlem
görveln sa:
Jag gillar elcyklar men ett vad är poängen med ett elcykel lopp? Ta med några extrabatterier så behöver man ju inte ens trampa för att ligga konstant på 25 km/h (om det är rätt platt iallafall).

Du tänker fel. Det handlar bara om hur man maximerar inkomsten. Själklart står de som kom på iden och skrattar sig harmynta åt jubelidioterna som kör ett motionslopp på moped.... Meeen - vill folk betala så vore de korkade om de inte tog emot stålarna.

Iden är givetvis helt galen då de flesta utan besvär cyklar de 30 milen snabbare på en vanlig racer än på en laglig elpsyko.

GoranS

Aktiv medlem
Väntar nu bara på att arrangörerna inför en internetcyklingsklass. Naturligtvis med samma startavgift. Bullar och saltgurka SMS:as ut under loppets gång medan lasagnen kommer med e-post.

Bengt-re

Aktiv medlem
GoranS sa:
Väntar nu bara på att arrangörerna inför en internetcyklingsklass. Naturligtvis med samma startavgift. Bullar och saltgurka SMS:as ut under loppets gång medan lasagnen kommer med e-post.

Det känns nästan lockande! Premiumkänsla!

ForesterGuy

Aktiv medlem
WAKIdesigns sa:
Sambal Oelek, El cyklar är verkligen en fantastisk transport medel. Om de kör på gatorna, inte på cykelväggar. Jag är verkligen inte nöjd att tanter och gubbar har tillgång till en relativt tyst transport medel som kör relativt snabbt och visa har geometri och bromsar som är inte anspassad till de hastigheterna. Hur kul är det med mopped på cykelväggar nu? Jag kände mig relativt otrygg att korsa cykelväggen i göteborg förut. Just nu är jag säker att om max 5 år jag och mina barn kommer att bli säkrare genom att cykla på körfelt för bilar än på cykelbanan. Har redan varit med en riktig close call när jag korsade Övrehusargatan vid grön ljus och en jävla gubbe på eco ride som körde med full fart har inte ens lagt fingrerna på bromshantah, fast ringde med ring klockan och ropade att vi går på cykelväggen.

Ni ska skapa motorcykelkort om ni vill ha en motorn på cykeln. Och fan ta er jävla ekologer som tror att el-cyklister är bilister som lämnade den morka sidan.

Det är ju helt uppåt...väggarna.

GoranS

Aktiv medlem
fhloston sa:
Intressant. En el-cykel är alltså så effektivt att man kommer runt vättern på bara 10 mil?
De räknar med en cyklist som grejar 125 Watt. Med 250 Watt extra effekt kommer cyklisten bara att bidra med en tredjedel vilket motsvarar en tredjedels VR, dvs tio mil!

Peth

Aktiv medlem
GoranS sa:
fhloston sa:
Intressant. En el-cykel är alltså så effektivt att man kommer runt vättern på bara 10 mil?
De räknar med en cyklist som grejar 125 Watt. Med 250 Watt extra effekt kommer cyklisten bara att bidra med en tredjedel vilket motsvarar en tredjedels VR, dvs tio mil!

Så, tio mils effektiv cykling, 30 mil totalt?

Peach

Medlem
GoranS sa:

Snart på Zwift nära dig, in med höjdkurvorna så kan man replikera loppet tillräckligt för att skapa nytt e-sportevenemang.

GoranS

Aktiv medlem
Peach sa:
GoranS sa:

Snart på Zwift nära dig, in med höjdkurvorna så kan man replikera loppet tillräckligt för att skapa nytt e-sportevenemang.
Man kanske skulle tipsa arrangören!?

Black planet

Aktiv medlem
Finns ju lopp med rökt flundra o folköl istället för den där saltgurkan. Som borde ha en vodka till om man följer östliga traditioner. :D
GoranS sa:

staine

Aktiv medlem
Fjärdebrunn sa:
Räcker batteriet runt pölen?
Annars kan det ju bli riktigt kul.

Rena LiIon-batterier...vilket miljöhyckleri

Så skiljs agnarna från vetet :)
Nåja bara dom inte kommer farandes på sina skattesubventionerade el-cyklar. Då borde de få betala förmånsskatt eller nåt.

jonja

Aktiv medlem
staine sa:
Fjärdebrunn sa:
Räcker batteriet runt pölen?
Annars kan det ju bli riktigt kul.

Rena LiIon-batterier...vilket miljöhyckleri

Så skiljs agnarna från vetet :)
Nåja bara dom inte kommer farandes på sina skattesubventionerade el-cyklar. Då borde de få betala förmånsskatt eller nåt.

De får bara ha hälften så mkt luft i däcken.

42Hz

Aktiv medlem
Peach sa:
GoranS sa:

Vilken sub-grupp ska man ansluta till?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer