Nove Colli 2020

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Nove Colli 2020
Har nu bokat Flyg, Hotel inkl startplats.
Kommer ner onsdag em till Cesenatico och bor på hotel Imperiale i Valverde.

Torsdagen blir att skruva ihop cykel, trampa lite och titta på Girot som går i mål några hundra meter från hotellet :)
Men fredagen tänkte jag cykla, kanske passa på att se San Marino.

Någon annan som är nere i krokarna och vill trampa lite?

/Sture

Scania123

Medlem
Nove Colli 2020
Nu har även jag och en kompis betalt in till researrangör som ska göra anmälan innan vi kompletterar med det sista. Bara för att vara på säkra sidan, visst räcker det med att antingen skicka in tävlingslicens plus utlandstillstånd ELLER att skicka in läkarintyg? Svindyrt med läkarintyg på de ställen vi frågat så vi kör på licensspåret istället.

Scania123

Medlem
Nove Colli 2020
Fick nyss från vår arrangör att detta saknas för vår anmälan: ”- Medical certificates (PDF format we have already given) because starting from this year is compulsory also for those who have the UCI CARD”

Så jäkla trött på det här. Ni andra har alltså inte behövt detta? Hur har ni fått besked om att det bara krävs licens/utlandstillstånd? Vår arrangör säger sig ha fått denna info direkt från Nove Colli.

Scania123

Medlem
Nove Colli 2020
Tjena igen,
Sorry att jag tjatar om detta men såg detta när man loggat in på Nove Collis hemsida:

"N.B. It is required for all athletes,both with license that withouth license, to upload the competitive medical certificate for Cycling Road events, with expiry date after the 24th May 2020.
We remind you that the field expiration medical certificate is not blocking for the purposes of pre-registration, the important thing is to update it and load the medical certificate agonistic no later than March 31, 2020."

Tydligen är detta vara nytt för i år. Tänkte mest upplysa er så att det inte blir nått strul på plats. Ingen aning om hur nitiska de kommer att vara dock!

mzi

Aktiv medlem
Nove Colli 2020
Kommer vara svårt för Stockholmare att hinna vaccinera sig till dess också, misstänker jag. Vet inte hur det är i resten av landet, men här så måste de vaccinera tre gånger så många som de har vaccinerat hittills - men per vecka - för att hinna till midsommar.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Nove Colli 2020
In September, we should have a good number of people vaccinated, but despite this, we are preparing a health protocol of the highest level that involves a great human and, above all, economic effort.

I dag krävs test max 48h gammaltför inresa.
Är inte vi cyklister högrisk som får gå före i kön?? Man kanske skulle skriva sig i Örkeljunga någon månad

mzi

Aktiv medlem
Nove Colli 2020
Om man vill vaccinera sig så verkar Gotland och Småland vara bäst att bostätta sig i. Skåne är mycket bättre än Stockholm men långt efter Gotland!

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Nove Colli 2020
Men det är iofs i lite mystempo på 20 i snitt
1632169552569.png

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Nove Colli 2020
Nove Colli, de 9 kullarnas cykellopp. Världens första granfondo som skulle haft 50 års jubileum i fjol men vart uppskjutet på grund av fladdermussjukan.
Ca 11000 startande i vågstart med någon minuts mellanrum. Häftigt och inget Vätternrundantrams med subgrupper och annat.
kl 7-isch gik starten, Italienare och tid gjorde väl att första start gick 7:05 så 7:15 var vi i grupp 6 iväg.
Hade läst massa berättelser om loppet så var lite metalt förberedd på olyckor första 2 milen, men det vart inte ens en liten incident utan det flöt på bra, hittade en farbror som höll mjuk och säker fart och vi rullade på i 30-35 mysiga km/h til strax innan första backen där jag tog ett naturstopp.
Första backen till Bertioni gick bra men det toppade inte förens Polenta. det flöt på bra och kroppen kändes fin.
Första utförskörningen gick strålande och jag rullade/trampade om massa folk, samma trend genom hela loppet i utföskörningarna.
Efter detta vart det lite upp och ned inan nästa klättring vilket funkade bra, tredje började bli jobbig och i fjärde, Barbotto med 18 grader som mest. Här sa kroppen ifrån och jag fick vackert stanna, vila lite och gå en bit. Pulsen rusade och blodtrycket lika så. trampade upp de sista 150 metrarna och förevigade med ett kort
🙂
. Så fortsatte det sedan. grymma utförskörningar där cykeln låg klistrad i serpentinerna följt av backar där kroppen protesterade vilt så det fick bli lite vila. Hade ju inte mer brottom än så. Jag var inte ensam kan vi lugnt säga. det var ett gäng som jag cyklade om, sedan cyklade dem om mig när jag vilade, och så cyklade jag om dem igen.
Galen klättring till Monte Pugliano gav en fin utförslöpa där dagens topphastighet 63,7 km/h noterades. Det blåste upp ordentligt i slutet med kraftig sidvind men då var det mest sköna utförskörningar. Sista 15 km på platten kom regnet, hittade en fin liten grupp så vi låg och tryckte det sista ur benen i 30-39 km/h. hade målbild på total tid 10h så 10h14 min officiell tidtagning känns riktigt bra.
Har gjort lite småjobbiga saker men detta är klart det värsta.
NoveColli.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Nove Colli 2020
Start kl sju!? Höstvarianten är tydligen mesig. När det går i maj är det start kl 6. Har för mig att vi hade frukost runt fyra på hotellet när jag körde.

Hade de fixat beläggningen ner från Monte Pugliano? När jag åkte senast 2015 var asfalten inte rolig där.

Bra kört, förresten! Fast nästa gång får du satsa på att cykla uppför alla backar. Vad hade du för lättaste växel?

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Nove Colli 2020
Jo solen gick inte upp förens 7, så lite sovmorgon.
Jepp ned för Monte Pugliano var det riktigt fin väg. Som tur var kom regnet för mig när jag passerat alla backer viket var bra då de allddeles innan hade asfalterat om på vissa ställen utefter banan.
Nästa gång får jag ha dialog med hjärtläkaren om ev extra medicinering, kroppen säger stopp. Utväxling var inga problem egentligen. 50/34 och 11-34 orginal.

GoranS

Aktiv medlem
Nove Colli 2020
Nej, 34/34 som lättaste ska absolut räcka. Om jag minns rätt hade jag 34/27 de två första gångerna och 34/28 den tredje gången. Och visst, kadensen blir inte jättehög i de brantaste partierna. Dock är det ju inte så där riktigt brant några långa sträckor så jag tycker inte det är ngt problem.

Sen får jag säga att jag inte avundas dig hjärtproblem. Känns som hjärta och lungor kan bli trötta nog på den banan utan några extra ”handikapp”.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Nove Colli 2020
Fick bryta vid Bor 19-19,5 vid belastningstest i våras på Sabbatsberg då trycket låg på 250.
Jag kunde hålla bra kadens, så länge som pulsen var ok. Skitkropp.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer