Nukeproof återförsäljare i Sverige

Tjenare.
Dags att pensionera Ripleyn och jag är sugen på en Nukeproof reactor.
Någon som har koll på om det finns en svensk återförsäljare?
Lite roligare att stötta nån lokal firma än att köpa från de stora internet monstren!

Håller till i Dalarna så ju närmare dess bättre.

jonte987

Aktiv medlem
Kan man åka dit och prova är det kanon. Verkar som man ska skynda sig om man ska köpa en reactor oavsett var. Snart slut de med verkar det som

tobgren

Medlem
Jag funderade på det. Antar att det är legit annars undrar jag hur det går med garanti.
Han fick klart med Nukeproof och Ragley så sent som för några dagar sedan. Så hemsidan är säkert inte uppdaterad än. Min Ragley var en ram som jag fick på garanti, som jag lämnade in till honom för att få ihopbyggd!

Hej guy's n girl's. Daniel från Dan's cykel o skid här. I am a New authorised dealer of Nukeproof, Ragley and Blank bikes. I buy direct from the Worldwide distributor. I would expect to be listed as an authorized dealer on the website in the near future. I know when I became a Felt bicycles dealer it took months before it was listed on the Felt bicycles website. I hope this clears up any concerns. Sorry about the English, jag kommer från Australien o min svenska är inte så bra...
Happy Riding! Dan.

Jaha, så bygget fortsätter samtidigt som man cyklar och gör allt annat fix här hemma. Men kollar på lite nya dekaler och väntar på några Nukeproof delar i koppar färg att komma in i lager igen.
Trots att jag gärna och ofta letar delar på nätet för cykel så behöver jag lite tips för några bitar.
Någon som vet var man kan hitta kopparfärgade bultar till att fästa bromsoken med samt bultar till skivbromsarna? Alternativt om man kan kontakta någon som kan eloxera dem i rätt färg.

Tack. Har redan reverse guldfärgade och de passar inte alls men hittar jag inget annat kan man ju prova clarks, risken är väl att bilden förvrängt färgen

Berk

Aktiv medlem
Tack. Har redan reverse guldfärgade och de passar inte alls men hittar jag inget annat kan man ju prova clarks, risken är väl att bilden förvrängt färgen
Reverse är för gröna. Köpte skivor hopande att dom var mörkgul, men viste egentligen att dom var grön-guld. Om man googlar Clarks torx ser man att dom är guld, inte kopparfärjade, men wenigstens har dom ingen inslag av grön.

Schysst bygge och kul med någon som bygger snabbt. 🤣
Funkar den där dämparinställarmojängen bra eller är det överkurs?
ShockWiz tycker jag funkar mycket bra. Jag tycker om att meka och skriva men att hitta rätt dämparinställning har alltid varit svårt så den gör livet enklare. Jag lyckas få dämparen som jag vill ha den på några rundor a 10 min. Jag försöker övertyga alla jag känner om att testa den. För mig är det galet att köpa cyklar för 10 000-100 000 utan att få dämpningen att fungera som den ska. Väldigt många som inte ens testar olika rebound. Om världseliten behöver hjälp att hitta rätt inställningar (på en annan nivå) så behöver jag det med skulle jag säga.
Vill man inte köpa en kan man ju alltid hyra.

Saknar som sagt några sista detaljer men de borde vara klara om nån vecka, då kommer slutresultatet.

Det blev en annan väg än att leta prylar i rätt färg. Får testa detta och göra det jag behöver i rätt färg.

Nu var det ett tag sen cykeln blev klar till 99% men jag var inte nöjd med dekalen till bakdämparen som jag beställde så jag beställde en ny och den kom igår så nu är cykeln väl klar. Om jag inte ska byta dekalerna på hjulen med men det kan bli lite för mycket koppar då.
Bultarna slutade med att jag lackade dem då det var omöjligt att hitta koppreloxerade bultar och nån eloxerare hittade jag inte.

Bilagor

[QUOTE = "H.Karlsson, post: 3786564, member: 37861"]
Now it was a while since the bike was 99% ready but I was not happy with the sticker for the rear shock that I ordered so I ordered a new one and it arrived yesterday so now the bike is well finished. If I do not have to change the decals on the wheels with but it can be a little too much copper then.
The bolts ended with me varnishing them as it was impossible to find copper anodized bolts and I did not find an anodizer.
[/ Quote]

With the bike industry going absolutely crazy the last few months. So many of us want bikes we just can't get our hands on, me included. I know a lot of you want to test ride a Mega, me to.. but I haven't been able to land one. I have been wanting to take one to Järvsö, but the Reactor handled it pretty well.. I think Nukeproof are going to make us happy with their predicted delivery dates on the next lot of bikes... I can't wait to get a new line of Demo bikes into the shop... Keep your eyes on your favourite bikes as I think alot of manufacturers have been preparing...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer