NX Eagle 12-delat, mindre/lättare kassett?

Lejon

Aktiv medlem
Jag har köpt ny cykel (Stumpjumper) utrustad med 12-delad eagle. Den har ju en löjligt stor och tung kassett. Jag har ett annat hjulpar som jag tänkte kunde vara för lättare terräng och få är det ju lite drygt med en onödigt gigantisk kassett som väger över 600gram...
Finns alternativ? Skulle gärna ha en lite tätare ca 36-40/11-kassett om det finns. Hittar inget sånt dock....

Lejon

Aktiv medlem
BjornR sa:
Byt reglaget till GX reglage för 11-delat och 11/10-42 kassett. Lite lättare, samma steg.

Sunrace har en aningen lättare 11-50 kassett. SRAMs billigaste XD 12/10-50 väger ~460g.

Vill du inte byta något annat än kassett så finns denna: https://r2-bike.com/NOW8-Technology-Cassette-Facile-12-speed-11-48-teeth-black-red
Byta reglage (eller body)känns inte aktuellt, då kan jag ju inte växla hjul vilket är halva poängen. Då flyttar jag hellre kassetten vid hjulbyte.
Kassetten du länkade såg ju lätt/bra ut, dock alldeles för dyr!

hm

Aktiv medlem
Jag sålde av min eagle oanvänt för att komma runt problemet . Kör 1×11 istl och kan välja på sram 10-42 samt alla 11s Shimano kasetter med en extra body.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer