Ny On-one Scandal £150, värt?

scuda

Medlem
On-one släpper en ny Scandal-ram som verkar vara på ingång. Pris på hemsidan 250 pund men 100 rabatt om man förbeställer. Lite knapphändig information, geotabell finns på deras Facebook och Instagram. Värt att chansa till det låga priset eller ska man avvakta och se vad folk tycker och om ramarna håller?

Rutbritt

Medlem
scuda sa:
On-one släpper en ny Scandal-ram som verkar vara på ingång. Pris på hemsidan 250 pund men 100 rabatt om man förbeställer. Lite knapphändig information, geotabell finns på deras Facebook och Instagram. Värt att chansa till det låga priset eller ska man avvakta och se vad folk tycker och om ramarna håller?
Har kikat på den med. Vart ser du infon om 100punds rabatt?

SGS

Aktiv medlem
Jaha, vad hände här egentligen?

Trodde Scandal var en mer eller mindre renodlad XC-hoj, även om den visserligen även förr var gjord för en framgaffel med rejäl slaglängd? Nu ser den ju snarare ut att vara typexemplet på en modern stighoj.

Hursomhelst verkar ramen sanslöst prisvärd, med rabatten. Fast bristen på info stör. (Eller så ser jag bara dåligt). Vid vilken slaglängd stämmer geotabellen? Vad väger ramen?

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Geon är beräknad med 130 mm a-c på gaffeln, vilket är något över de flesta 120mm gafflar.

Rutbritt

Medlem
Det fick bli ett tryck på köpknappen! Blir spännande att se när ramen landar här hemma och vad slutnotan blir!
Kan bli byggtråd i november!

CadelEv

Medlem
Står i valet o kvalet om jag ska beställa hela cykeln för 800 pund med en gaffel jag inte vet så mycket om (Rock Shoxs nya 35 Gold) och drivlina/bromsar som jag kommer plocka av o sälja, srams nya sx och ersätta med Shimano eller bara köpa ram för 150 pund o hitta en skapligt billig gaffel och bygga direkt med dom komponenter jag vill ha. Dom säljer även en Rock Shox Judy Gold för 200 pund. Nån som kan ge lite input i vilken gaffel som är bättre eller är båda lite för snikvariant?

Martinmat

Aktiv medlem
35 gold har 35mm ben samt motioncontrol å solo air. Judy har ju 32mmb ben å samma dämpar å luft enhet .

Jag hade hellre tagit en styvare 35mm, köp hela hojen å byt å sälj av det du inte vill ha. En 35 gold räcker långt. Ska man ha ngt värre då blir det ju lyrik, revelation eller pike men då drar ju priset iväg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer