Ny start på NICK-spåret

oxr

Aktiv medlem
Ny start på NICK-spåret
NICK-spåret har nu fått en helt ny sträckning vid start/målgång. Spåret går numera parallellt med elljusspåret i starten.

Den nya sträckningen är uppmärkt men ännu inte krattad och uppkörd. Precis som tidigare kommer sträckan att vara dubbelriktad, med både start och målgång. Bitvis saknas ännu skyltning i målgången, men det skall åtgärdas.

Bakgrunden till den nya sträckningen är att den gamla stör den nya bebyggelsen samt att en gymnastiksal är planerad i området där den gamla starten går.

hälsningar NICK-styrelsen med glada tillrop från Oskar

nisseson

Aktiv medlem
Ny start på NICK-spåret
Japp, nu behöver bara sträckan köras upp ett par gånger så den syns bättre. Jag tycker den nya starten är bättre än den gamla. Här kommer en kartbild med den nya startsträckan från spårcentralen.

Start.png

Gult: Nya dragningen
Rött: Gamla dragningen
Blått: NICK-spåret

PinHead

Medlem
Ny start på NICK-spåret
Bra bild och bra med en ny startsträcka.
Nu slipper man se vad familjerna är till frukost när man är ute på morgonkvisten.

nisseson

Aktiv medlem
Ny start på NICK-spåret
jerkan skrev:
-------------------------------------------------------
> Cyklar man på eller bredvid löpspåret?

EDIT: Bredvid löpspåret. Se oxr kommentar nedan.

Senast ändrad:

oxr

Aktiv medlem
Ny start på NICK-spåret
Det är krav från motionsgården att inte cykla på löpspåret. Den nya dragningen går till höger om löpspåret, och det är ett dike mellan löpspåret och cykelspåret.

Cykla alltså inte genom startportalen till löpspåret utan håll till höger om baracken. Jag tror det sitter en pil där med texten MTB.

paxel

Medlem
Ny start på NICK-spåret
Samma anledning till omdragning som för de andra delarna, dvs att spåret inte fick vara kvar där det gick? Eller är det här en roligare sträcka?

NNNN

oxr

Aktiv medlem
Ny start på NICK-spåret
Initiativet till omdragningen är från oss själva, men det är byggen på gång på den gamla sträckningen och den har också förändrats en hel del sedan den drogs första gången runt 2006.

underscore

Ny medlem
Ny start på NICK-spåret
Varför har någon parkerat en fullgungare på cyklocrossbanan? Finns det inte risk för skador när det kommer folk i femtio knyck och någon pundare har placerat ut hinder på banan?

jesperC

Aktiv medlem
Ny start på NICK-spåret
Jag röjde bort lite nedfallna träd och grenar borta på Kista-sidan för några månader sedan men det var länge sedan jag körde hela spåret (inklusive genvägen). Spåret sköter sig dock ganska bra själv så länge det används.

Vi försöker väl styr upp en spår-röjardag framåt vårkanten någon gång, återkommer med mer info när vi har nån.
Finns lite planer på några omdragningar samt vi har fått lite fler skyltar som vi kan sätta upp.

//j

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer