Ny styrlinda vad ska man köpa?

Fredrik Å

Aktiv medlem
Min styrlinda börjar se bedagad ut och är i behov av byte tänkte även passa på att byta wirehöljena när det ändå är isär.
Jag gillar den jag har men Canyon verkar inte ha den i sitt sortiment.
Om jag fattade det rätt är den befintliga 2.5mm tjock och är EVA och Gel...
Den ska vara svart då jag misstänker att alla andra färger blir smutsiga rätt fort.

GoranS

Aktiv medlem
Svart är onekligen ett bra val om man bryr sig lite om det utseendemässiga och samtidigt inte vill behöva vara alltför noga med att hålla styrlindan ren.

glitch

Aktiv medlem
Vill du ha en klassisk korklinda, Deda, men sen finns en uppsjö av alternativ.
Jag är just nu rätt förtjust i BBB Gravelribbon. lite tjockare men drar man den tight blir den inte så tjock. Supacaz stickycush är den sämsta styrlindan jag haft. oskön, dålig dämpning, omöjlig att få ren (bör inte vara så med svart).

HejaSverige!

Aktiv medlem
En annan klassiker, Cinelli cork ribbon! skön, blir inte halkig som många andra när det är blött heller. Trist med svart om inte hojen är svart vill säga☺️ annars färgmatcha gärna lite!

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Jag testade Fizik Tempo Microtex Bondcush Classic 3,0 mm black.

Ok när den väl sitter på, men det var ett helvette att komma dit. Lindan är styv som tusan, så det är verkligen en kamp att få den jämn och snygg. Kommer inte köpa igen.

Ilves

Aktiv medlem
Vill du ha en klassisk korklinda, Deda, men sen finns en uppsjö av alternativ.
Jag är just nu rätt förtjust i BBB Gravelribbon. lite tjockare men drar man den tight blir den inte så tjock. Supacaz stickycush är den sämsta styrlindan jag haft. oskön, dålig dämpning, omöjlig att få ren (bör inte vara så med svart).
+ 1 på Deda. Riktigt prisvärda, tycker jag.

HåkanC

Aktiv medlem
Min styrlinda börjar se bedagad ut och är i behov av byte tänkte även passa på att byta wirehöljena när det ändå är isär.
Jag gillar den jag har men Canyon verkar inte ha den i sitt sortiment.
Om jag fattade det rätt är den befintliga 2.5mm tjock och är EVA och Gel...
Den ska vara svart då jag misstänker att alla andra färger blir smutsiga rätt fort.
Varför då inte välja Ergons styrlinda?
Ergon och Canyon är om inte syskonföretag åtminstone ägda av två bröder
Ergon har tre olika varianter (tjocklek?) av styrlinda och alla verkar finnas i svart
De finns att köpa hos tex Rose

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Supacaz stickycush är den sämsta styrlindan jag haft. oskön, dålig dämpning, omöjlig att få ren (bör inte vara så med svart).
Som en motpol kan jag säga att jag är supernöjd med den lindan, skön, dämpande och bra grepp. Efter någonstans mellan 6000-7000km började svarta färgen lossna så jag drog på ny linda för några veckor sedan. 98% av mina cykelturer sker utan handskar.

jarek996

Aktiv medlem
Har precis lindat ny Fizik Vento Tacky Microtex. Känns OK, ( super bra grepp ) men innan jag skriver nåt mer vill jag cykla först en runda. Köpt på MANTEL (230 kr) .
IMG_1389[1].JPG

Topp