Nya däck till ht för göteborgsterräng

Hej! Behöver andra bättre däck till min ht. Sitter något konstigt kenda på nu som har noll sidogrepp. Har kollat på nobby nic men vilken gummiblandning osv är bäst? Såg att det är ett blått sträck på dom, vad menas med det? Hur bred i mm är 2,35-varianten? Får det i min skalle till knappt 60mm,kan det stämma? Annars är det 29 tum och så billigt som möjligt som gäller! Tack på förhand!

VanGarg

Medlem
Nobby nick är väl inte direkt kända för sitt sidogrepp, men jag har inte testat dem själv.
Maxxis rekon kör jag för tillfället bak och är nöjd med.
Men det är klart lättare att ge rekomendationer med lite mer info vad du var för cykel o vilja egenskaper du prioriterar.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Hej! Behöver andra bättre däck till min ht. Sitter något konstigt kenda på nu som har noll sidogrepp. Har kollat på nobby nic men vilken gummiblandning osv är bäst? Såg att det är ett blått sträck på dom, vad menas med det? Hur bred i mm är 2,35-varianten? Får det i min skalle till knappt 60mm,kan det stämma? Annars är det 29 tum och så billigt som möjligt som gäller! Tack på förhand!
"Så billigt som möjligt" är lite svårt att definiera exakt, men det här däcket är ett av de billigaste i Maxxis Minion DHF-serien om du nu vill ha rejält sidogrepp!

Finns även i en dyrare version med greppigare gummiblandning här:

Finns även bredare än 2.3" men svårt att rekommendera mer exakt när man inte vet vilken cykel det gäller.

Tack för input! Det är en bianchi jab 29a. Cyklar mest vid kåsjön och prästtjärn i Partille där det bjuds på det mesta. Måste mäta ramen så jag vet vad som får plats.

Hej igen. Hur är rullmotståndet på dessa maxxis minion? Cykeln får ibland agera pendelfordon ca 2,5 mil asfalt. Dock väldigt sällan! Kanske ska köra olika kombos bak/fram? Tips?

zinkpasta

Aktiv medlem
Redan 2003 slogs det fast att det är Wicked Will som är det optimala GBG-däcket. Kan vara svårt att hitta, men ge inte upp!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer