Nya Roval Rapide CLX, någon som provat?

Hej!

Någon som provat nya roval rapide clx? Vad kör ni för däckbredd, hur är upplevelsen av hjulen generellt, är dem snabbare än 60mm+ hjul, hur är dem i vidbyar?

NiclasY

Aktiv medlem
Nope, men 51x21/60x21mm testades i senaste Tour. Något lättare, inte lika styva och ungefär samma luftmotstånd som DT ARC1100 DB50.

NiclasY

Aktiv medlem
Tour Magazine.
En sak till som kan vara bra att känna till: Roval Rapide CLX verkar inte vara Tubeless Ready. Känns sådär.

NiclasY

Aktiv medlem
Jag har lite dålig koll, men jag har för mig att HåkanC tidigare länkat till artiklar på engelska man kan köpa.

exydo

Aktiv medlem
Väntar på min ram som borde komma imorn, står ett par i garaget och väntar. Känns väldigt fina 👍

NickPick

Aktiv medlem
Tour Magazine.
En sak till som kan vara bra att känna till: Roval Rapide CLX verkar inte vara Tubeless Ready. Känns sådär.
Först tjatas det om att man måste ha slanglöst, det släpps snordyra däck för ändamålet... Ett par månader senare så är det slang som gäller. Givetvis utnyttjas en fransos etappseger med slang i däcken som bra pr.
För många spelar det ingen roll, men för mig är slanglöst på LVG en dealbreaker (även om det verkligen inte är ett krav för cykling).

NiclasY

Aktiv medlem
Jag kör själv med slang, men tycker att det är en onödig begränsning om jag trots allt vill prova slanlgöst.

lundatok

Aktiv medlem
Jag har slanglösa CLX 64 på min Venge, eftersom Turbo Cotton i 26 mm är så bra så har jag aldrig provat slanglöst med andra däck. 🤷‍♂️

cerro

Aktiv medlem
Kör Rapide CL på min Tarmac med 26mm S-works Turbo med latexslang. Känns väldigt snabba och väldigt okänsliga i vind. Har ända sedan jag fick de jagat kantvind utan problem ;) Kan rekommenderas. Körde CLX32, CL50 och CLX64 förra året som jämförelse. Rapide känns snabba utan att vara lika sega som 64orna som jag aldrig gillat förutom på folktempo.

Kör Rapide CL på min Tarmac med 26mm S-works Turbo med latexslang. Känns väldigt snabba och väldigt okänsliga i vind. Har ända sedan jag fick de jagat kantvind utan problem ;) Kan rekommenderas. Körde CLX32, CL50 och CLX64 förra året som jämförelse. Rapide känns snabba utan att vara lika sega som 64orna som jag aldrig gillat förutom på folktempo.
Ok grymt. Upplever du dem som lika snabba som CLX64 när du väl kommit upp i fart, eller är 64orna vassare där?

Razzr

Aktiv medlem
Kan bara hålla med inga problem. I kantvind kanske lite kvickare i gångdrag än clx64 skulle säga att dom är lika snabba. Synd på tubeless bara.

Bilagor

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer