Nybörjare mbt - sadel
Köpte min första MBT, scott scale 970, för ett par dagar sedan. Fick ont i sittbenen redan på jungfruturen (som varade ca 45 min). Googlade lite snabbt och uppfattade det som en vanesak. Cyklade redan dagen efter (gjorde ont på en gång men det är så kul så… mindre smart absolut! Åkte en hel del på sniskan och stod upp flera gånger också. För att stå ut) och sen gjorde det ont att sitta på stolar, i bilsätet, på toa… Hjärnan vaknade väl till och jag tog en paus och idag (bara pausdag tre) testade jag hur brett det är mellan mina sittben. Ca 14,5 cm och sadeln är ca 11 cm tvärsöver så den måste ju vara för smal? Eller?
Gjorde tester hemma, med kartong och krita samt kartong och aluminiumfolie. Fick ungefär samma resultat på båda mätningarna.
Imorgon funderar jag på att skriva på min vanliga sadel bara för att få åka lite…
Någon som kan peka mig i rätt riktning?
Gjorde tester hemma, med kartong och krita samt kartong och aluminiumfolie. Fick ungefär samma resultat på båda mätningarna.
Imorgon funderar jag på att skriva på min vanliga sadel bara för att få åka lite…
Någon som kan peka mig i rätt riktning?