Nybörjarturer MTB GBG?

Ilves

Medlem
Nybörjarturer MTB GBG?
Min 10-åring har uppgraderat från en 24" Specialized till en 27,5" Trek och har kommit på att det här med att cykla i skogen är riktigt kul. (Stigar är överskattade, rätt ut i lingonriset bara!) Jag ser väl mig själv som mer av en landsvägscyklist, men jag fattar ju att det inte är så himla kul för en 10-åring att ligga och pressa på en landsväg i fyra timmar. Och på det glada 90-talet hade jag kul på en 26" Orange Clockwork. Den har jag fortfarande. Jag har tänkt uppgradera till 29", men sätter ihop cykeln själv så det tar litet tid.
Hur som helst, jag har inte cyklat MTB (på DET sättet) på länge och är att betrakta som nybörjare. 10-åringen är duktig och entusiastisk, men ändå nybörjare. Nu är det ju corona och skit, men hur är det med nybörjarturer och/eller -kurser i Göteborgstrakten? Finns det något för 10-åringar? Finns det något för 47-åringar? Finns det något för båda? (Vi kör framdämpade 26"/27,5" så inte downhill, tack.)

mzi

Aktiv medlem
Nybörjarturer MTB GBG?
Till våren borde det väl dyka upp ett par alla-ska-med-rajds? Eller hur funkar det i Göteborg nu?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer