cykelthomas
Medlem
Nytt däck passar inte, Crescent-skräp!
Jaha, så var det dags igen. Det har inte varit annat än problem med min Crescent Elder sedan jag köpte den i somras. Värsta skitcykeln rent ut sagt, särskilt med tanke på vad skräpet kostade. Och sportson kunde inte ens ställa in växlarna ordentligt, varken vid leverans eller vid reklamationsservicen. Skickade ett email till crescent kundservice i början när cykeln varken laddade eller drev som den skulle, men de behagade inte ens svara. Det fixade i alla fall sportson till sist med en programvaruppdatering, som ju också är för dåligt att man som användare inte kan göra själv.
Nu bytte jag till dubbdäck idag, och då får backdäcket inte plats. Det tar i både skärmen och lampsladden till bakljuset precis vid vevhuset.
Dubbdäcket är så klart av samma dimension som originaldäcket 40-622.
Detta är ju heller ingenting som går att fixa till med mindre än att man får bygga om cykeln. Det är ju ramen som sätter avståendet mellan vevhuset och bakhjulets nav.
Jaja, det är väl bara att reklamera cykeln igen då. Eller har ni några oväntade tips på lösning?
Nu bytte jag till dubbdäck idag, och då får backdäcket inte plats. Det tar i både skärmen och lampsladden till bakljuset precis vid vevhuset.
Dubbdäcket är så klart av samma dimension som originaldäcket 40-622.
Detta är ju heller ingenting som går att fixa till med mindre än att man får bygga om cykeln. Det är ju ramen som sätter avståendet mellan vevhuset och bakhjulets nav.
Jaja, det är väl bara att reklamera cykeln igen då. Eller har ni några oväntade tips på lösning?