Oakley trail-lins?

Fischer37

Medlem
Oakley trail-lins?
Någon om har koll på varför det inte går att hitta tex Oakley Radar med vanliga trail-linsen och inte torch?
Ibland ser det ut som att ett företag har den vanliga linsen men när man går in och läser om produkten står det att det är trail torch.

marr

Moderator
Forumvärd
Oakley trail-lins?
Någon om har koll på varför det inte går att hitta tex Oakley Radar med vanliga trail-linsen och inte torch?
Ibland ser det ut som att ett företag har den vanliga linsen men när man går in och läser om produkten står det att det är trail torch.
Oakley verkar ganska randomiserat med vilka linser som finns till vilka bågar tyvärr..

feeblesmith

Aktiv medlem
Oakley trail-lins?
Oakley verkar ganska randomiserat med vilka linser som finns till vilka bågar tyvärr..
...och ibland varierar samma lins mellan olika modeller. Här ett par tidiga prizm trial till Racing jacket vilka jag gillar och ett par nyare prizm trail i ett par Flight jacket vilka är betydligt mycket mörkare, så mycket att det är som en helt annan lins.

Fischer37

Medlem
Oakley trail-lins?
...och ibland varierar samma lins mellan olika modeller. Här ett par tidiga prizm trial till Racing jacket vilka jag gillar och ett par nyare prizm trail i ett par Flight jacket vilka är betydligt mycket mörkare, så mycket att det är som en helt annan lins.
Ok, du är säker på att den nyare inte är trail torch? Väldigt otydligt när man köper ibland.

yonsson

Aktiv medlem
Oakley trail-lins?
Oakley är fan hopplösa när det gäller reservdelar. Det var stört omöjligt under ett års tid av jagande att hitta ny lins till mina Mtb Goggles.

Makten

Aktiv medlem
Oakley trail-lins?
Samma här. Tror det delvis beror på att det är olika tjock lins i olika modeller. Tjockare = mörkare. Sen kan den blå spegelbeläggningen också variera vilket lär påverka färgerna.
Köpte en Trail-lins till Jawbreaker som är mycket gulgrönare än de jag har till Crossrange XL och Frogskins. De sistnämnda har mer röda glas och är mycket trevligare att titta genom. :cautious:

Trail Torch har jag också och gillar inte alls lika mycket. En stor del av "effekten" (separation av grönt och rött) är borta jämfört med vanliga Trail, och jag gissar att Oakley tänkt gå över helt till den för att den ser ballare ut. Vilket är väldigt, väldigt synd.

feeblesmith

Aktiv medlem
Oakley trail-lins?
Ja tjockleken tror jag också på som huvudorsak, en markant skillnad på linserna. Kan tycka att de borde ta höjd för det.
Flight jacket överhuvudtaget känns som en tveksam modell, att ha nitade gångjärn på en utpräglad sportmodell är bortom förstånd. Jag faceplantade i en sprängstenslänt med racing jackets på hjälmen som gick i så många bitar de kunde men det var bara sätta ihop. Använder dem fortsatt. Saknade bara en "O" logga som jag aldrig hittade men hade lite andra skavanker som krävde prioritet just då.

Reedyn

Aktiv medlem
Oakley trail-lins?
För att Trail Torch helt enkelt är uppföljaren till Trail.

Fischer37

Medlem
Oakley trail-lins?
Typiskt att så många verkar föredra gamla Trail då eftersom den inte går att köpa.
Kanske leta efter ett par begagnade Radar-bågar och sen köpa reservglas som går att hitta Trail-varianten.
Om någon har ett par bågar att sälja kan ni väl skicka ett PM.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer