oändlig loop vid betalningsutcheckning Bike Discount

gandhi

Aktiv medlem
Är det fler än jag som har problem med Bike Discounts utcheckning? http://www.bike-discount.de/

Jag dirigeras till PayPal när det är dags att betala och allt verkar gå bra på PayPal-sidan. Sedan återvänder webläsaren till BD:s hemsida för en sista review där det bara är att kontrollera att alla prylar är med och sedan trycka på knappen \"BUY\". Men då hoppar den tillbaka till sidan för betalningssätt utan att ordern gått igenom. Inga felmeddelanden eller något.

Har mailat BD men inte fått något svar

/K

Fick typ samma lika hos bike-components då jag försökte välja att Paypal inte skulle stå för växlingen mellan EUR och SEK.
När jag lät Paypal växla (det som var förvalt hos mig) så gick betalningen igenom.
Inga pengar drogs från kortet vid dom misslyckade försöken.

Chrome eller Firefox. Samma beteende på båda.

@eketjall: Hittar inte inställningsalternativet för valutaväxling. Varken på BD eller PayPal

gandhi skrev:
-------------------------------------------------------
> Chrome eller Firefox. Samma beteende på båda.
>
> @eketjall: Hittar inte inställningsalternativet
> för valutaväxling. Varken på BD eller PayPal

På Paypal var det via en liten ynka svårhittad länk som jag tror sa något om betalningsalternativ strax under summan.

Hovra på växelkursen -> Klicka \"alternativ för omvandlingskurser\" -> Val för hur valutaväxlingen ska ske. För mig funkade det som sagt inte när kortutfärdarens kurs skulle användas utan jag fick lov att låta Paypal växla (till dyrare kurs naturligtvis :/)

Vxling.png

Aha. Jag har en hög med € på PayPalkontot som jag knaprar på (€ är primär valuta i mitt PayPal). Har inte kopplat något kort för tillfället. Det syns ingen växlingskurs i fönstret.

@42Hz: precis vad tråden behövde.

BD har svarat, men har inte svaret. De vill ha ordernumret, men det blir aldrig något ordernummer. Misstänker att det är någon inställning i mitt Paypal som strular till det. Frågan är bara vad.

Har exakt samma problem, och inget svar från BD trots extremt många påtryckningar, någon som löst detta??

Kan inte betala vare sig med paypal eller kortalternativen... loopar tillbaka hela tiden...

:-(

Det är inte att ni måste öppna er internetbank för köp utomlands tillfälligt om banken inte tycker att det är en säker betalning?

Jag råkade ut för det nyligen. Infinite loop ända till jag hittade den funktionen. Relativt nytt påfund.

AddeN sa:
Det är inte att ni måste öppna er internetbank för köp utomlands tillfälligt om banken inte tycker att det är en säker betalning?

Jag råkade ut för det nyligen. Infinite loop ända till jag hittade den funktionen. Relativt nytt påfund.
+1

Med mitt nya Visa-kort kräver flera internetbetalningar att jag först går in på min bank och 'låser upp' kortet för fria köp i 60 minuter.

xenomorf sa:
Hmm, har aldrig hört talas om detta men skall kolla :-)
Hade inte jag heller, förrän Nordea gick ut och sa att de kommer skicka ut nytt kort tidigare än planerat till sina kunder, pga ändringar i säkerhetssystämet, eller något åt det hållet. Därefter har jag stött på detta ett antal gånger.

Har kollat nu och hittar ingen som helst info om detta? Jag har SEB och de verkar inte ha detta system alls. Testade att handla via en annan utländsk site och där gick det fint med kortet precis. Tycker det verkar som att problemet ligger hos BD? Och de svarar ju givetvis inte (förutom det generella förstasvaret att man skall logga ut och in igen) ;-)

Jäkla irriterande...

xenomorf sa:
Har kollat nu och hittar ingen som helst info om detta? Jag har SEB och de verkar inte ha detta system alls. Testade att handla via en annan utländsk site och där gick det fint med kortet precis. Tycker det verkar som att problemet ligger hos BD? Och de svarar ju givetvis inte (förutom det generella förstasvaret att man skall logga ut och in igen) ;-)

Jäkla irriterande...

Lyckades inte betala med Paypal senast, däremot gick det bra med ett virtuellt kort...

prova att höja summan , brukar va så när jag använder e-kort på utlänska ställen har vist nått med växelkurser att göra, de drar bara det som du ska betala

Enda sättet det funkade påt jag först förde över pengar till Paypal och sedan betalade, helt galet konstig....

Jaja, det löste sig....

Tillbaka
Topp