Obligatorisk video om mindre finsk respektive kanadensisk stads vintercykling

NicoG

Medlem
Wow, hur ser det det ut egentligen i svenska städer? Jag tänker inte uttala mig om hur Stockholm sköter sig för det har för snäv och lokal erfarenhet av senaste åren men borde kanske tipsa sina kommunpolitiker om denna video.. Och att de kopierar Oulu asap

Berk

Aktiv medlem
Kanske har jag tur där jag bor i Stockholm, men igår var jag klart snabbare än bilarna på min cykel i stan. Flesta cykelbanor var helt snöfria.

Men varenda nederländska stad har oändligt bättre organiserad cykeltrafik än Stockholm.

HMGustavsson

Aktiv medlem
I Norrköping försvann denna vinter saltsopningen av cykelbanorna vi haft sista åren, värdelöst i en stad där man ser Norrköping Cykelstaden när man åker bil in i stan 🤷‍♂️

Senast ändrad:

kungcocos

Ny medlem
Stockholm saltsopar de stora cykelbanorna, vilket funkar rätt hyfsat för cykelpendling tycker jag, verkar som man prioriterar cykelbanor. Gäller dock att spola av cykeln ordentligt.

Nostema

Medlem
Oulu är en trevlig stad, med massor av gång/cykelvägar. Jag hade dock ingen cykel med mig de gånger jag var där i jobbet, så det blev löpträning istället.
Bara för att sätta saker i rätt sammanhang - Oulu är knappast en småstad med 200.000 invånare (jag vet, allt är relativt) och de kallar sig för norra Skandinaviens huvudstad! Fin cykelkultur har de absolut!

emilh

Aktiv medlem
Oulu är en trevlig stad, med massor av gång/cykelvägar. Jag hade dock ingen cykel med mig de gånger jag var där i jobbet, så det blev löpträning istället.
Bara för att sätta saker i rätt sammanhang - Oulu är knappast en småstad med 200.000 invånare (jag vet, allt är relativt) och de kallar sig för norra Skandinaviens huvudstad! Fin cykelkultur har de absolut!

Besynnerligt att kalla sig det när Finland inte ens ligger i Skandinavien. 😉

Topp