Och där var cykelkraft på väg i konkurs..

HåkanC

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
PKJoacim sa:
Det riktigt unika med den här tråden är ju att Sixten har presenterat ett tyckande som just tyckande och inte som fakta. Det har väl aldrig inträffat tidigare?
+1


PKJoacim sa:
Jag sett inga problem med Jompers avslöjande.
lundatok sa:
Hatten av för allt ert jobb!
Lars.E sa:
Det var för övrigt inte mer än rätt att outa när det kom sådana otrevligheter och påhopp riktat mot hela happy från en användare på ip spårat till företaget i fråga.
Bra jomper!
+1


/Håkan
 

Vic

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Freddie L sa:
jansson99 sa:
Freddie L sa:
...men om jag får spekulera lite så gissar jag att man kan se mönster i avsändare och anmälda. ;-)
O Ja!
Hi, hi.

Hade jag modererat Happy skulle jag angripit problemet från båda håll, så att säga. Både höna och ägg, skitsamma vem som kom först. :-)

A4E2677C-281A-4DF3-B03C-A903464C71D4.jpeg
Hammer har ju inte varit aktiv på flera år, du kan inte skylla senaste tidens sandlåda-tjafs på honom. ;)
 

me.I.am

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..

Freddie L

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Vic sa:
Freddie L sa:
jansson99 sa:
Freddie L sa:
...men om jag får spekulera lite så gissar jag att man kan se mönster i avsändare och anmälda. ;-)
O Ja!
Hi, hi.

Hade jag modererat Happy skulle jag angripit problemet från båda håll, så att säga. Både höna och ägg, skitsamma vem som kom först. :-)
Hammer har ju inte varit aktiv på flera år, du kan inte skylla senaste tidens sandlåda-tjafs på honom. ;)
Förlåt Hammer! Men i en sådan kritisk situation vi nu befinner oss i (snickerboa-tråden börjar bli full av ledsna gubbar) kan man inte lägga några fingrar emellan! Han får ta en för Happy! ;-)

Förresten tycker jag det är väl många som gnäller på @Stilpolisen också, trots att han redan mobbats bort från forumet...
 

Hasse#7

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Freddie L sa:
Vic sa:
Freddie L sa:
jansson99 sa:
Freddie L sa:
...men om jag får spekulera lite så gissar jag att man kan se mönster i avsändare och anmälda. ;-)
O Ja!
Hi, hi.

Hade jag modererat Happy skulle jag angripit problemet från båda håll, så att säga. Både höna och ägg, skitsamma vem som kom först. :-)
Hammer har ju inte varit aktiv på flera år, du kan inte skylla senaste tidens sandlåda-tjafs på honom. ;)
Förlåt Hammer! Men i en sådan kritisk situation vi nu befinner oss i (snickerboa-tråden börjar bli full av ledsna gubbar) kan man inte lägga några fingrar emellan! Han får ta en för Happy! ;-)

Förresten tycker jag det är väl många som gnäller på @Stilpolisen också, trots att han redan mobbats bort från forumet...
Vitsen med snickerboa är inte att vara gnällig. Grundtanken är att inte drämma till någon med storsläggan utan istället tänka till innan nån idiot som egentligen förtjänar det blir kränkt, gråtfärdig och måste anmäla till moderator.

Tillägg: Fast nu lever snickerboatråden sitt eget liv och är mer en retreat där man kan filosofera lite. Bättre än att vara arg.
 
Senast ändrad:

h.g.j

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
marr sa:
Örjan Lax sa:
marr sa:
Sixten Fors sa:
Hasse#7 sa:
En fråga riktad direkt till dig. Var hamnar texten "ynkryggar till moderatorer" när alla vet att du menar jomper?
Moderator är officiell funktion. Avsaknad av moderering av mobbing är inget nytt på Happy. Här en mobbingtråd från 2½ år tillbaka, där TS hånades/mobbades vitt och brett. Utan åtgärd. De som mobbade då mobbar fortfarande.

Det var en av de första trådar jag läste som ny medlem på Happy. Jag hade aldrig sett något liknande beteende på något annat forum.
Du förstod inte att TS trollade?
Hur vet du det?
Det sporadiskt återkommande, överspelade, osammanhängande osv.. Någon känd happyit hade ett alterego... Inte första, inte sista gången. Förmodligen dyker lyktstople upp vilken dag som nu ;)
Jag är faktiskt inte helt säker på att hen var/är ett renodlat troll. Inte med tanke på tonen i de PM som hen skickade på slutet, finns ingen anledning för troll att bete sig på det viset. Tror mer att det är någon med en eller annan form av problem.

Vad det gäller tonen mot hen så är det kanske hårt att säga att det var förtjänat, men hen hade definitivt samlat ihop till det själv utan större hjälp av omgivningen. Men jag säger inte att det var vackert för det.
 

mussla

Ny medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Tråkigt om CK går i konken. Hur pass tillförlitliga är de uppgifterna? När jag var inne i butiken på Götgatan häromdagen så berättade de att de skall bygga ut serviceverksamheten där. Det borde ju inte vara något man gör om det är en konkurs i faggorna.

För övrigt så har det funkat bra alla gånger jag beställt från dem. Rimliga leveranstider och bra priser. Butiken på Götgatan är praktisk när man behöver grejjor direkt. Lite som webhallen med bra priser över disk.
 

ooms

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
mussla sa:
Tråkigt om CK går i konken. Hur pass tillförlitliga är de uppgifterna? När jag var inne i butiken på Götgatan häromdagen så berättade de att de skall bygga ut serviceverksamheten där. Det borde ju inte vara något man gör om det är en konkurs i faggorna.

För övrigt så har det funkat bra alla gånger jag beställt från dem. Rimliga leveranstider och bra priser. Butiken på Götgatan är praktisk när man behöver grejjor direkt. Lite som webhallen med bra priser över disk.
De är under rekonstruktion, och av just de skälen butiken på Götgatan berättade - de har satsat för mycket för snabbt, pengarna har inte räckt till trots att omsättningen växt. Man kan ju hoppas att rekonstruktionen leder till lite sans, men om planerna på Götgatan stämmer lär det väl inte vara så...
 

mussla

Ny medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
ooms sa:
mussla sa:
Tråkigt om CK går i konken. Hur pass tillförlitliga är de uppgifterna? När jag var inne i butiken på Götgatan häromdagen så berättade de att de skall bygga ut serviceverksamheten där. Det borde ju inte vara något man gör om det är en konkurs i faggorna.

För övrigt så har det funkat bra alla gånger jag beställt från dem. Rimliga leveranstider och bra priser. Butiken på Götgatan är praktisk när man behöver grejjor direkt. Lite som webhallen med bra priser över disk.
De är under rekonstruktion, och av just de skälen butiken på Götgatan berättade - de har satsat för mycket för snabbt, pengarna har inte räckt till trots att omsättningen växt. Man kan ju hoppas att rekonstruktionen leder till lite sans, men om planerna på Götgatan stämmer lär det väl inte vara så...
Tack! Jag hittade artikeln om rekonstruktion nu. Jag tror ändå att serviceplanerna kan vara vettiga. Det behövs inte mer än några mekställ och att personalen som står där både kan skruva och sälja. Det behöver inte vara så tunga investeringar i något som kan dra in mer kunder. Butiken på Götgatan ligger bra till och det är väldigt praktiskt att stoppa till och kunna få något fixat.

Om man jämför med konkurrenterna i Tyskland så tycker jag att CK står sig väl både med leveranser och priser. Vi får se hur det går. Jag skall passa på att fylla reservdelslagret lite och samtidigt stödköpa.
 

Luzen

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
ooms sa:
mussla sa:
Tråkigt om CK går i konken. Hur pass tillförlitliga är de uppgifterna? När jag var inne i butiken på Götgatan häromdagen så berättade de att de skall bygga ut serviceverksamheten där. Det borde ju inte vara något man gör om det är en konkurs i faggorna.

För övrigt så har det funkat bra alla gånger jag beställt från dem. Rimliga leveranstider och bra priser. Butiken på Götgatan är praktisk när man behöver grejjor direkt. Lite som webhallen med bra priser över disk.
De är under rekonstruktion, och av just de skälen butiken på Götgatan berättade - de har satsat för mycket för snabbt, pengarna har inte räckt till trots att omsättningen växt. Man kan ju hoppas att rekonstruktionen leder till lite sans, men om planerna på Götgatan stämmer lär det väl inte vara så...
Nja, oftast är det så att pengarna inte räcker till pga (inte trots) att omsättningen ökat.
Vid kraftigt ökad omsättning binder man mer pengar i bl à lager och kundfordringar.
 

sterud

Medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
andjo024 sa:
sterud sa:
itisasitis sa:
Inga nyheter på rekonstruktionsfronten?
Enligt UC intet nytt sedan 24/10 då beslut om företagsrekonstruktion togs.

//Stefan
Rekonstruktion beslutas om i tremånadersperioder. Inte ovanligt med rekonstruktioner som pågår i 6-12månader efter vad jag hört. Någon med mer erfarenhet kan rätta om jag har fel 😁
Det ska väl presenteras ett förslag på ackordsuppgörelse senast 3 månader efter beslut om rekonstruktion togs.
Sen beror det på hur borgenärerna ställer sig till ackordet men lite är väl oftast bättre än inget.
Men om rekonstruktionsansvarige anser att det är utsiktslöst att driva ärendet framåt aå blir det väl konkurs.
Jag blev häromdagen erbjuden 25% i ackord....

//Stefan
 

4cyberspace

Ny medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Jag funderar på att köpa en dyr cykel på cykelkraft som jag gillar. Vågar man det nu med tanke på läget som är eller hade ni avrått från det ?
 

JeM

Medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
4cyberspace sa:
Jag funderar på att köpa en dyr cykel på cykelkraft som jag gillar. Vågar man det nu med tanke på läget som är eller hade ni avrått från det ?
Finns den i lager så behöver du inte oroa dig, vill du vara extra säker kan du ju åka och köpa den i butik (om den finns) så får du den i handen direkt.

Som flera redan varit inne på, rekonstruktioner tar ett tag att genomföra och det är ju inte säkert att något händer alls utan att företaget fortsätter sin verksamhet efter rekonstruktionen.
 

Raggamuffin

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
4cyberspace sa:
Jag funderar på att köpa en dyr cykel på cykelkraft som jag gillar. Vågar man det nu med tanke på läget som är eller hade ni avrått från det ?
Osäkert läge på hur länge du får vänta om det en är lagervara. Men ta den på faktura så är det ju lugnt om du kan vänta.
 

Fredde78

Medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
4cyberspace sa:
Jag funderar på att köpa en dyr cykel på cykelkraft som jag gillar. Vågar man det nu med tanke på läget som är eller hade ni avrått från det ?
Jag köpte precis en dyr cykel från cykelkraft och tog det mot klarna. Tänker också så att skulle dom konka så tar jag alla mina garantiärenden direkt mot yeti i det här fallet.
 

Pfaff

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
JeM sa:
4cyberspace sa:
Jag funderar på att köpa en dyr cykel på cykelkraft som jag gillar. Vågar man det nu med tanke på läget som är eller hade ni avrått från det ?
Finns den i lager så behöver du inte oroa dig, vill du vara extra säker kan du ju åka och köpa den i butik (om den finns) så får du den i handen direkt.

Som flera redan varit inne på, rekonstruktioner tar ett tag att genomföra och det är ju inte säkert att något händer alls utan att företaget fortsätter sin verksamhet efter rekonstruktionen.

Det skulle väl vara eventuella garantianspråk som inte uppfylls om bolaget konkar.
 

4cyberspace

Ny medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
JeM sa:
4cyberspace sa:
Jag funderar på att köpa en dyr cykel på cykelkraft som jag gillar. Vågar man det nu med tanke på läget som är eller hade ni avrått från det ?
Finns den i lager så behöver du inte oroa dig, vill du vara extra säker kan du ju åka och köpa den i butik (om den finns) så får du den i handen direkt.

Som flera redan varit inne på, rekonstruktioner tar ett tag att genomföra och det är ju inte säkert att något händer alls utan att företaget fortsätter sin verksamhet efter rekonstruktionen.
Tack för ditt svar !! Det står att den finns i lager. Jag har också möjlighet att åka och köpa den på plats om de tar in den från lagret till butiken. Om jag köper den snart så finns ju lite tid att testa den också innan de eventuellt gör konkurs om det nu blir så illa. Cyklar i denna prisklass borde ju vara ganska säkert att köpa tycker man också.
 

ooms

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
4cyberspace sa:
JeM sa:
4cyberspace sa:
Jag funderar på att köpa en dyr cykel på cykelkraft som jag gillar. Vågar man det nu med tanke på läget som är eller hade ni avrått från det ?
Finns den i lager så behöver du inte oroa dig, vill du vara extra säker kan du ju åka och köpa den i butik (om den finns) så får du den i handen direkt.

Som flera redan varit inne på, rekonstruktioner tar ett tag att genomföra och det är ju inte säkert att något händer alls utan att företaget fortsätter sin verksamhet efter rekonstruktionen.
Tack för ditt svar !! Det står att den finns i lager. Jag har också möjlighet att åka och köpa den på plats om de tar in den från lagret till butiken. Om jag köper den snart så finns ju lite tid att testa den också innan de eventuellt gör konkurs om det nu blir så illa. Cyklar i denna prisklass borde ju vara ganska säkert att köpa tycker man också.
Lita inte på deras lagerstatus på hemsidan, det är i bästa fall en gissning.
 

Frenchy

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
4cyberspace sa:
JeM sa:
4cyberspace sa:
Jag funderar på att köpa en dyr cykel på cykelkraft som jag gillar. Vågar man det nu med tanke på läget som är eller hade ni avrått från det ?
Finns den i lager så behöver du inte oroa dig, vill du vara extra säker kan du ju åka och köpa den i butik (om den finns) så får du den i handen direkt.

Som flera redan varit inne på, rekonstruktioner tar ett tag att genomföra och det är ju inte säkert att något händer alls utan att företaget fortsätter sin verksamhet efter rekonstruktionen.
Tack för ditt svar !! Det står att den finns i lager. Jag har också möjlighet att åka och köpa den på plats om de tar in den från lagret till butiken. Om jag köper den snart så finns ju lite tid att testa den också innan de eventuellt gör konkurs om det nu blir så illa. Cyklar i denna prisklass borde ju vara ganska säkert att köpa tycker man också.
Yeti and Ibis have some, if not the best, of customer service in the business. All distributor does is pass on your communication and handle logistic anyways. The brands are the one providing the garanties and their are not going anything anytimes soon so it is pretty safe.
What you does loose if when a company goes bankrupt is the open shop and your right to return good since there is no one to return the goods to...
You can PM me if you need any specific info, I have have what one would call "inside knowledge" on Yeti Cycles.
 
Senast ändrad:

joogaa

Ny medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Fick det här idag:

Hi,

You may or may not already be made aware, but unfortunately, Cykelkraft AB and its parent company have filed for bankruptcy earlier today. Unless you have received the bike you ordered in the last few days, it will not come. a least from Cykelkraft.

As you know, Ibis and Yeti make incredibly great bikes and are both a very boutique and successful brands, with a very long waiting list for most of their bikes with all their dealers around the world.

I have been in discussion with those two brands upper management so that they keep your order live in their order queue until they come back from their annual holidays on January 7th, at which point it will be cancelled unless I have informed them to transfer it to their representative/distributor in for Scandinavia.

However, Cykelkraft has been very aggressive with promotions and offers, mostly due to the fact that they were both distributor and dealer and decided to use the distributor margin to make those amazing bikes financially more attractive.

Those discounts will not be sustainable for any normally run dealership and therefore, may not all possible to be "fully" passed on.

Please contact me in return by text with your full name, email address and order number so that I can pass on your details to Ibis new representative and so that your order can be kept in the queue and prices upheld when at all possible (CK point, goodwill gestures, compensation etc... won't, unfortunately, be able to be upheld)
As I will very likely lose access to the backend of Cykelkraft system if not already by the time you read this, and that I cannot legally export your details to a third party without your explicit written authorisation, I will respond to your text with an email address where I will ask you to send me a screengrab of your order.

Without it, I will not be able to secure a purchase discount from Ibis/Yeti that will allow the price on your order to matched or at least closely match.

Also, like any other items purchased with the bike will be cancelled and you will have to look for them elsewhere.

I would like to take this time to personally apologise for any inconvenience this may cause you, and as a big fan and owner and rider of bikes of both brands, I hope that you will decide to transfer your order so that more and more iof them are seen on the trails around Scandinavia.

Funderar lite på om man verkligen vågar skicka sin info.

/Johan
 

ooms

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Ja, det där mailet känns ju verkligen lite i gråzonen om det är lagligt eller inte. Tror knappast att konkursförvaltaren skulle se med blida ögon på det.
 

mtbkr

Medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
joogaa sa:
Fick det här idag:

Hi,

You may or may not already be made aware, but unfortunately, Cykelkraft AB and its parent company have filed for bankruptcy earlier today. Unless you have received the bike you ordered in the last few days, it will not come. a least from Cykelkraft.

As you know, Ibis and Yeti make incredibly great bikes and are both a very boutique and successful brands, with a very long waiting list for most of their bikes with all their dealers around the world.

I have been in discussion with those two brands upper management so that they keep your order live in their order queue until they come back from their annual holidays on January 7th, at which point it will be cancelled unless I have informed them to transfer it to their representative/distributor in for Scandinavia.

However, Cykelkraft has been very aggressive with promotions and offers, mostly due to the fact that they were both distributor and dealer and decided to use the distributor margin to make those amazing bikes financially more attractive.

Those discounts will not be sustainable for any normally run dealership and therefore, may not all possible to be "fully" passed on.

Please contact me in return by text with your full name, email address and order number so that I can pass on your details to Ibis new representative and so that your order can be kept in the queue and prices upheld when at all possible (CK point, goodwill gestures, compensation etc... won't, unfortunately, be able to be upheld)
As I will very likely lose access to the backend of Cykelkraft system if not already by the time you read this, and that I cannot legally export your details to a third party without your explicit written authorisation, I will respond to your text with an email address where I will ask you to send me a screengrab of your order.

Without it, I will not be able to secure a purchase discount from Ibis/Yeti that will allow the price on your order to matched or at least closely match.

Also, like any other items purchased with the bike will be cancelled and you will have to look for them elsewhere.

I would like to take this time to personally apologise for any inconvenience this may cause you, and as a big fan and owner and rider of bikes of both brands, I hope that you will decide to transfer your order so that more and more iof them are seen on the trails around Scandinavia.

Funderar lite på om man verkligen vågar skicka sin info.

/Johan
Skumt. Vem var avsändare?
 

joogaa

Ny medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
mtbkr sa:
joogaa sa:
Fick det här idag:

Hi,

You may or may not already be made aware, but unfortunately, Cykelkraft AB and its parent company have filed for bankruptcy earlier today. Unless you have received the bike you ordered in the last few days, it will not come. a least from Cykelkraft.

As you know, Ibis and Yeti make incredibly great bikes and are both a very boutique and successful brands, with a very long waiting list for most of their bikes with all their dealers around the world.

I have been in discussion with those two brands upper management so that they keep your order live in their order queue until they come back from their annual holidays on January 7th, at which point it will be cancelled unless I have informed them to transfer it to their representative/distributor in for Scandinavia.

However, Cykelkraft has been very aggressive with promotions and offers, mostly due to the fact that they were both distributor and dealer and decided to use the distributor margin to make those amazing bikes financially more attractive.

Those discounts will not be sustainable for any normally run dealership and therefore, may not all possible to be "fully" passed on.

Please contact me in return by text with your full name, email address and order number so that I can pass on your details to Ibis new representative and so that your order can be kept in the queue and prices upheld when at all possible (CK point, goodwill gestures, compensation etc... won't, unfortunately, be able to be upheld)
As I will very likely lose access to the backend of Cykelkraft system if not already by the time you read this, and that I cannot legally export your details to a third party without your explicit written authorisation, I will respond to your text with an email address where I will ask you to send me a screengrab of your order.

Without it, I will not be able to secure a purchase discount from Ibis/Yeti that will allow the price on your order to matched or at least closely match.

Also, like any other items purchased with the bike will be cancelled and you will have to look for them elsewhere.

I would like to take this time to personally apologise for any inconvenience this may cause you, and as a big fan and owner and rider of bikes of both brands, I hope that you will decide to transfer your order so that more and more iof them are seen on the trails around Scandinavia.

Funderar lite på om man verkligen vågar skicka sin info.

/Johan
Skumt. Vem var avsändare?

Procurement Director

Snabbgoogling på honom ser ut att vara ok.
 
Senast ändrad:

Raggamuffin

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
mtbkr sa:
joogaa sa:
Fick det här idag:

Hi,

You may or may not already be made aware, but unfortunately, Cykelkraft AB and its parent company have filed for bankruptcy earlier today. Unless you have received the bike you ordered in the last few days, it will not come. a least from Cykelkraft.

As you know, Ibis and Yeti make incredibly great bikes and are both a very boutique and successful brands, with a very long waiting list for most of their bikes with all their dealers around the world.

I have been in discussion with those two brands upper management so that they keep your order live in their order queue until they come back from their annual holidays on January 7th, at which point it will be cancelled unless I have informed them to transfer it to their representative/distributor in for Scandinavia.

However, Cykelkraft has been very aggressive with promotions and offers, mostly due to the fact that they were both distributor and dealer and decided to use the distributor margin to make those amazing bikes financially more attractive.

Those discounts will not be sustainable for any normally run dealership and therefore, may not all possible to be "fully" passed on.

Please contact me in return by text with your full name, email address and order number so that I can pass on your details to Ibis new representative and so that your order can be kept in the queue and prices upheld when at all possible (CK point, goodwill gestures, compensation etc... won't, unfortunately, be able to be upheld)
As I will very likely lose access to the backend of Cykelkraft system if not already by the time you read this, and that I cannot legally export your details to a third party without your explicit written authorisation, I will respond to your text with an email address where I will ask you to send me a screengrab of your order.

Without it, I will not be able to secure a purchase discount from Ibis/Yeti that will allow the price on your order to matched or at least closely match.

Also, like any other items purchased with the bike will be cancelled and you will have to look for them elsewhere.

I would like to take this time to personally apologise for any inconvenience this may cause you, and as a big fan and owner and rider of bikes of both brands, I hope that you will decide to transfer your order so that more and more iof them are seen on the trails around Scandinavia.

Funderar lite på om man verkligen vågar skicka sin info.

/Johan
Skumt. Vem var avsändare?
Finns några inlägg upp.
 

jonteald

Medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Raggamuffin sa:
mtbkr sa:
joogaa sa:
Fick det här idag:

Hi,

You may or may not already be made aware, but unfortunately, Cykelkraft AB and its parent company have filed for bankruptcy earlier today. Unless you have received the bike you ordered in the last few days, it will not come. a least from Cykelkraft.

As you know, Ibis and Yeti make incredibly great bikes and are both a very boutique and successful brands, with a very long waiting list for most of their bikes with all their dealers around the world.

I have been in discussion with those two brands upper management so that they keep your order live in their order queue until they come back from their annual holidays on January 7th, at which point it will be cancelled unless I have informed them to transfer it to their representative/distributor in for Scandinavia.

However, Cykelkraft has been very aggressive with promotions and offers, mostly due to the fact that they were both distributor and dealer and decided to use the distributor margin to make those amazing bikes financially more attractive.

Those discounts will not be sustainable for any normally run dealership and therefore, may not all possible to be "fully" passed on.

Please contact me in return by text with your full name, email address and order number so that I can pass on your details to Ibis new representative and so that your order can be kept in the queue and prices upheld when at all possible (CK point, goodwill gestures, compensation etc... won't, unfortunately, be able to be upheld)
As I will very likely lose access to the backend of Cykelkraft system if not already by the time you read this, and that I cannot legally export your details to a third party without your explicit written authorisation, I will respond to your text with an email address where I will ask you to send me a screengrab of your order.

Without it, I will not be able to secure a purchase discount from Ibis/Yeti that will allow the price on your order to matched or at least closely match.

Also, like any other items purchased with the bike will be cancelled and you will have to look for them elsewhere.

I would like to take this time to personally apologise for any inconvenience this may cause you, and as a big fan and owner and rider of bikes of both brands, I hope that you will decide to transfer your order so that more and more iof them are seen on the trails around Scandinavia.

Funderar lite på om man verkligen vågar skicka sin info.

/Johan
Skumt. Vem var avsändare?
Finns några inlägg upp.
Jag kontaktade också honom nu angående min ram (Frenchy på Happy). Känns ju dock ganska oskyldigt att skicka ett ordernummer. Vad skulle man kunna göra med det.
Vad säger folk? Vågar man? Någon som känner honom?
 

roefv

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
jonteald sa:
Raggamuffin sa:
mtbkr sa:
joogaa sa:
Fick det här idag:

Hi,

You may or may not already be made aware, but unfortunately, Cykelkraft AB and its parent company have filed for bankruptcy earlier today. Unless you have received the bike you ordered in the last few days, it will not come. a least from Cykelkraft.

As you know, Ibis and Yeti make incredibly great bikes and are both a very boutique and successful brands, with a very long waiting list for most of their bikes with all their dealers around the world.

I have been in discussion with those two brands upper management so that they keep your order live in their order queue until they come back from their annual holidays on January 7th, at which point it will be cancelled unless I have informed them to transfer it to their representative/distributor in for Scandinavia.

However, Cykelkraft has been very aggressive with promotions and offers, mostly due to the fact that they were both distributor and dealer and decided to use the distributor margin to make those amazing bikes financially more attractive.

Those discounts will not be sustainable for any normally run dealership and therefore, may not all possible to be "fully" passed on.

Please contact me in return by text with your full name, email address and order number so that I can pass on your details to Ibis new representative and so that your order can be kept in the queue and prices upheld when at all possible (CK point, goodwill gestures, compensation etc... won't, unfortunately, be able to be upheld)
As I will very likely lose access to the backend of Cykelkraft system if not already by the time you read this, and that I cannot legally export your details to a third party without your explicit written authorisation, I will respond to your text with an email address where I will ask you to send me a screengrab of your order.

Without it, I will not be able to secure a purchase discount from Ibis/Yeti that will allow the price on your order to matched or at least closely match.

Also, like any other items purchased with the bike will be cancelled and you will have to look for them elsewhere.

I would like to take this time to personally apologise for any inconvenience this may cause you, and as a big fan and owner and rider of bikes of both brands, I hope that you will decide to transfer your order so that more and more iof them are seen on the trails around Scandinavia.

Funderar lite på om man verkligen vågar skicka sin info.

/Johan
Skumt. Vem var avsändare?
Finns några inlägg upp.
Jag kontaktade också honom nu angående min ram (Frenchy på Happy). Känns ju dock ganska oskyldigt att skicka ett ordernummer. Vad skulle man kunna göra med det.
Vad säger folk? Vågar man? Någon som känner honom?
Efter att ha samtalat med honom per telefon så är jag nöjd och känner förtroende för att detta kan vara början på nått nytt och bra för Ibis i Sverige, och så länge jag inte betalat nått i förskott så känns det som om jag inte har nått att förlora, bara möjligheten att kanske få tag på en grymt bra cykel.

// Joakim
 

H.

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Låter som att Frenchy tänker starta egen importvrrksamhet av Ibis och Yeti och nu önskar plocka med sig så många kunder som möjligt från det sjunkande skeppet CK. Med tanke på formuleringen "loose access" gissar jag att han blivit uppsagd iom konkursen och därmed inte längre har tillgång till kundregistret. Men jag kan ju ha helt fel.

Hoppas på det bästa iaf, det är märken som förtjänar bra representation i Sverige.
 

Fredde78

Medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
joogaa sa:
Fick det här idag:

Hi,

You may or may not already be made aware, but unfortunately, Cykelkraft AB and its parent company have filed for bankruptcy earlier today. Unless you have received the bike you ordered in the last few days, it will not come. a least from Cykelkraft.

As you know, Ibis and Yeti make incredibly great bikes and are both a very boutique and successful brands, with a very long waiting list for most of their bikes with all their dealers around the world.

I have been in discussion with those two brands upper management so that they keep your order live in their order queue until they come back from their annual holidays on January 7th, at which point it will be cancelled unless I have informed them to transfer it to their representative/distributor in for Scandinavia.

However, Cykelkraft has been very aggressive with promotions and offers, mostly due to the fact that they were both distributor and dealer and decided to use the distributor margin to make those amazing bikes financially more attractive.

Those discounts will not be sustainable for any normally run dealership and therefore, may not all possible to be "fully" passed on.

Please contact me in return by text with your full name, email address and order number so that I can pass on your details to Ibis new representative and so that your order can be kept in the queue and prices upheld when at all possible (CK point, goodwill gestures, compensation etc... won't, unfortunately, be able to be upheld)
As I will very likely lose access to the backend of Cykelkraft system if not already by the time you read this, and that I cannot legally export your details to a third party without your explicit written authorisation, I will respond to your text with an email address where I will ask you to send me a screengrab of your order.

Without it, I will not be able to secure a purchase discount from Ibis/Yeti that will allow the price on your order to matched or at least closely match.

Also, like any other items purchased with the bike will be cancelled and you will have to look for them elsewhere.

I would like to take this time to personally apologise for any inconvenience this may cause you, and as a big fan and owner and rider of bikes of both brands, I hope that you will decide to transfer your order so that more and more iof them are seen on the trails around Scandinavia.

Funderar lite på om man verkligen vågar skicka sin info.

/Johan

Fick också det mailet idag.
Beställde en yeti för 2 1/2 v sedan och hämtade ut den i måndags. Rätt nöjd att jag fick den innan.
 

ooms

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
jonteald sa:
Raggamuffin sa:
mtbkr sa:
joogaa sa:
Fick det här idag:

Hi,

You may or may not already be made aware, but unfortunately, Cykelkraft AB and its parent company have filed for bankruptcy earlier today. Unless you have received the bike you ordered in the last few days, it will not come. a least from Cykelkraft.

As you know, Ibis and Yeti make incredibly great bikes and are both a very boutique and successful brands, with a very long waiting list for most of their bikes with all their dealers around the world.

I have been in discussion with those two brands upper management so that they keep your order live in their order queue until they come back from their annual holidays on January 7th, at which point it will be cancelled unless I have informed them to transfer it to their representative/distributor in for Scandinavia.

However, Cykelkraft has been very aggressive with promotions and offers, mostly due to the fact that they were both distributor and dealer and decided to use the distributor margin to make those amazing bikes financially more attractive.

Those discounts will not be sustainable for any normally run dealership and therefore, may not all possible to be "fully" passed on.

Please contact me in return by text with your full name, email address and order number so that I can pass on your details to Ibis new representative and so that your order can be kept in the queue and prices upheld when at all possible (CK point, goodwill gestures, compensation etc... won't, unfortunately, be able to be upheld)
As I will very likely lose access to the backend of Cykelkraft system if not already by the time you read this, and that I cannot legally export your details to a third party without your explicit written authorisation, I will respond to your text with an email address where I will ask you to send me a screengrab of your order.

Without it, I will not be able to secure a purchase discount from Ibis/Yeti that will allow the price on your order to matched or at least closely match.

Also, like any other items purchased with the bike will be cancelled and you will have to look for them elsewhere.

I would like to take this time to personally apologise for any inconvenience this may cause you, and as a big fan and owner and rider of bikes of both brands, I hope that you will decide to transfer your order so that more and more iof them are seen on the trails around Scandinavia.

Funderar lite på om man verkligen vågar skicka sin info.

/Johan
Skumt. Vem var avsändare?
Finns några inlägg upp.
Jag kontaktade också honom nu angående min ram (Frenchy på Happy). Känns ju dock ganska oskyldigt att skicka ett ordernummer. Vad skulle man kunna göra med det.
Vad säger folk? Vågar man? Någon som känner honom?
Det är väl snarare han som får svara för ev oegentligheter mot konkursförvaltaren. Tror inte att du som kund kan råka illa ut.

Kundregistret borde ju dock vara nåt som räknas som en tillgång i bolaget, något som har ett värde för en ev köpare av bolaget som vill driva verksamheten vidare. Därav känns agerandet minst sagt tvivelaktigt.
 
Senast ändrad:

jonteald

Medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
ooms sa:
jonteald sa:
Raggamuffin sa:
mtbkr sa:
joogaa sa:
Fick det här idag:

Hi,

You may or may not already be made aware, but unfortunately, Cykelkraft AB and its parent company have filed for bankruptcy earlier today. Unless you have received the bike you ordered in the last few days, it will not come. a least from Cykelkraft.

As you know, Ibis and Yeti make incredibly great bikes and are both a very boutique and successful brands, with a very long waiting list for most of their bikes with all their dealers around the world.

I have been in discussion with those two brands upper management so that they keep your order live in their order queue until they come back from their annual holidays on January 7th, at which point it will be cancelled unless I have informed them to transfer it to their representative/distributor in for Scandinavia.

However, Cykelkraft has been very aggressive with promotions and offers, mostly due to the fact that they were both distributor and dealer and decided to use the distributor margin to make those amazing bikes financially more attractive.

Those discounts will not be sustainable for any normally run dealership and therefore, may not all possible to be "fully" passed on.

Please contact me in return by text with your full name, email address and order number so that I can pass on your details to Ibis new representative and so that your order can be kept in the queue and prices upheld when at all possible (CK point, goodwill gestures, compensation etc... won't, unfortunately, be able to be upheld)
As I will very likely lose access to the backend of Cykelkraft system if not already by the time you read this, and that I cannot legally export your details to a third party without your explicit written authorisation, I will respond to your text with an email address where I will ask you to send me a screengrab of your order.

Without it, I will not be able to secure a purchase discount from Ibis/Yeti that will allow the price on your order to matched or at least closely match.

Also, like any other items purchased with the bike will be cancelled and you will have to look for them elsewhere.

I would like to take this time to personally apologise for any inconvenience this may cause you, and as a big fan and owner and rider of bikes of both brands, I hope that you will decide to transfer your order so that more and more iof them are seen on the trails around Scandinavia.

Funderar lite på om man verkligen vågar skicka sin info.

/Johan
Skumt. Vem var avsändare?
Finns några inlägg upp.
Jag kontaktade också honom nu angående min ram (Frenchy på Happy). Känns ju dock ganska oskyldigt att skicka ett ordernummer. Vad skulle man kunna göra med det.
Vad säger folk? Vågar man? Någon som känner honom?
Det är väl snarare han som får svara för ev oegentligheter mot konkursförvaltaren. Tror inte att du som kund kan råka illa ut.

Kundregistret borde ju dock vara nåt som räknas som en tillgång i bolaget, något som har ett värde för en ev köpare av bolaget som vill driva verksamheten vidare. Därav känns agerandet minst sagt tvivelaktigt.
Tror att det är just därför att han ber oss skicka order nr eller liknande till honom. Problem uppkommer nog bara om han tar ut de själva. Ordernr som vi har fått får vi ju göra vad vi vill med.
 

perzzon

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Vill minnas att frenchy antydde i något inlägg igår att han tänkte bli importör för de här.
Eller om han skrev något nytt i sin signatur, kommer inte helt ihåg.
 

ooms

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
jonteald sa:
ooms sa:
jonteald sa:
Raggamuffin sa:
mtbkr sa:
joogaa sa:
Fick det här idag:

Hi,

You may or may not already be made aware, but unfortunately, Cykelkraft AB and its parent company have filed for bankruptcy earlier today. Unless you have received the bike you ordered in the last few days, it will not come. a least from Cykelkraft.

As you know, Ibis and Yeti make incredibly great bikes and are both a very boutique and successful brands, with a very long waiting list for most of their bikes with all their dealers around the world.

I have been in discussion with those two brands upper management so that they keep your order live in their order queue until they come back from their annual holidays on January 7th, at which point it will be cancelled unless I have informed them to transfer it to their representative/distributor in for Scandinavia.

However, Cykelkraft has been very aggressive with promotions and offers, mostly due to the fact that they were both distributor and dealer and decided to use the distributor margin to make those amazing bikes financially more attractive.

Those discounts will not be sustainable for any normally run dealership and therefore, may not all possible to be "fully" passed on.

Please contact me in return by text with your full name, email address and order number so that I can pass on your details to Ibis new representative and so that your order can be kept in the queue and prices upheld when at all possible (CK point, goodwill gestures, compensation etc... won't, unfortunately, be able to be upheld)
As I will very likely lose access to the backend of Cykelkraft system if not already by the time you read this, and that I cannot legally export your details to a third party without your explicit written authorisation, I will respond to your text with an email address where I will ask you to send me a screengrab of your order.

Without it, I will not be able to secure a purchase discount from Ibis/Yeti that will allow the price on your order to matched or at least closely match.

Also, like any other items purchased with the bike will be cancelled and you will have to look for them elsewhere.

I would like to take this time to personally apologise for any inconvenience this may cause you, and as a big fan and owner and rider of bikes of both brands, I hope that you will decide to transfer your order so that more and more iof them are seen on the trails around Scandinavia.

Funderar lite på om man verkligen vågar skicka sin info.

/Johan
Skumt. Vem var avsändare?
Finns några inlägg upp.
Jag kontaktade också honom nu angående min ram (Frenchy på Happy). Känns ju dock ganska oskyldigt att skicka ett ordernummer. Vad skulle man kunna göra med det.
Vad säger folk? Vågar man? Någon som känner honom?
Det är väl snarare han som får svara för ev oegentligheter mot konkursförvaltaren. Tror inte att du som kund kan råka illa ut.

Kundregistret borde ju dock vara nåt som räknas som en tillgång i bolaget, något som har ett värde för en ev köpare av bolaget som vill driva verksamheten vidare. Därav känns agerandet minst sagt tvivelaktigt.
Tror att det är just därför att han ber oss skicka order nr eller liknande till honom. Problem uppkommer nog bara om han tar ut de själva. Ordernr som vi har fått får vi ju göra vad vi vill med.
Mailen med uppmaningen att göra det borde vara minst lika problematiska.
 

NickPick

Aktiv medlem
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Mycket att ta in... Sen när blev IBIS och Yeti boutique...? Reahojar är ju mer uppfattningen jag har fått de senaste åren.
Tråkigt för de 120 anställda såklart. Hoppas någon köper upp och börjar på noll, eller hur det nu brukar fungera...

Bra sortiment på hemsidan, sen att allt inte fanns...
 
Och där var cykelkraft på väg i konkurs..
Var det någon av de fysiska butikerna som gick plus? Tänker då personalkostnader kontra försäljning främst, känns inte som det var de mest besökta lagerlokalerna
 

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer