Och där var cykelkraft på väg i konkurs..

Makten

Aktiv medlem
pocarlsson80 sa:
Är det någon som beställde på nätet den 26e och har fått nått mer än en bekräftelse?
När jag loggar in så står det bara "I plockkö", och har gjort så sedan 27e...
Samma här, men man kan ju misstänka att de inte väljer att jobba häcken av sig över nyår;-) Det är visst några som fått faktura innan bekräftad försändelse, vilket är sjukt oproffsigt dock.

Hälsingland

Aktiv medlem
Makten sa:
pocarlsson80 sa:
Är det någon som beställde på nätet den 26e och har fått nått mer än en bekräftelse?
Samma här, men man kan ju misstänka att de inte väljer att jobba häcken av sig över nyår;-) Det är visst några som fått faktura innan bekräftad försändelse, vilket är sjukt oproffsigt dock.
Min velocompact var i Örebro inatt så den bör ju dyka upp idag eller imorgon.

Edit:den finns på posten nu fick jag sms om.

Senast ändrad:

Paco

Aktiv medlem
pocarlsson80 sa:
Japp, har nu fått både bekräftelse och faktura och paketet ska enligt postmord-appen dyka upp imorgon.

NickPick

Aktiv medlem
Beställde från r2bike 26e och postnord knackade på med alla godsaker 11 i förmiddags. 🤷‍♂️

Gillar rea men var inget jag tyckte var värt att handla från ett konkursbo liksom.

Nu verkar det vara nere helt. Någon som vet om de köptes upp av annan aktör?
Det var flera aktörer som var intresserade i fredags. Så för att veta värdet på det som är kvar stängde dom butikerna. Jag kom exakt vid rätt tid i fredags. Tillsammans med personalen fyndade jag till galet bra priser.

Simpa85

Medlem
För den som är intresserad så har konkursförvaltaren lagt ut inventeringen från lagret med inkluderat inköpspris.
Varning för att det svider att se vad man lagt på sin cykel kontra vad den köptes för, men att företag måste ha en vinst är ju uppenbart i ett fall som detta.

Något annat intressant som konkursförvaltaren också lagt ut är en sammanställning av Cykelkraft med bland annat analys av webtrafiken till skiten. Gillar sida 41 eller om det var 42 där happyride sägs stå för en ganska obetydligt tillströmning med ca 18k i intäkter. Vart gick den provinsen?

Klavikel

Aktiv medlem
Om nån undrar vad en Ripmo C kostade CK

NrBeskrivningBeskrivning 2Lager BasenhetStyckkostnad Lager*Styckkostnad A-pris
CK1294609Ibis Ripmo CGX CK-Edition blå large1 STYCK26 713,4741 775,20

Vilket innebär att dom som köpte en för knappt 30tkr för snart två år sedan när den släpptes gjorde en jävligt bra affär...

Erik O

Aktiv medlem
Om nån undrar vad en Ripmo C kostade CK

NrBeskrivningBeskrivning 2Lager BasenhetStyckkostnad Lager*Styckkostnad A-pris
CK1294609Ibis Ripmo CGX CK-Edition blå large1 STYCK26 713,4741 775,20

Vilket innebär att dom som köpte en för knappt 30tkr för snart två år sedan när den släpptes gjorde en jävligt bra affär...
Intressant. Ja väldigt fin affär man gjorde :)

Den här affären känns lite märklig och jag undrar lite vad de har för idéer om att få verksamheten lönsam, verkar ju köra ungefär samma grej. Inte lika märklig som när CK köpte upp CC i och för sig.

zinkpasta

Aktiv medlem

Simpa85

Medlem
Är det någon annan som fått ett mail från kund@cykelkraft.info där de påstår sig ha sålt kunduppgifter till Spobik?

Vågar ni klicka på länken "AVREGISTRERA"?
Ja. Spobik köpte ju konkursboet. Fördel är att de har all data som CK hann skriva in (antagligen alla serienummer, delar etc.) Som gått ut innan konkursen. Men jag tvivlar starkt att de kommer ombesörja några garantiärenden för CKs tid mer än förmedla data till kund.
Tror man kan förvänta sig lite spam framöver om man inte meddelar invändningar, men det är det ju värt om man vill kunna känna dig säker kring framtida service och garantier.

mickescott

Aktiv medlem
Nu skickar dom ut detta:"This letter informs you, that your 48 cykelkraftpoints will expire soon"
Tror inte att jag kan utnyttja det nu

Ursus

Medlem
Jag har jobbat i den butik som senare blev SpoBik. Ägaren är...intressant, kan man säga. Efter ett riksdagsval fick vi utskällning vid veckomötet för att vi inte röstat rätt. Har för mig det var kristdemokraterna
Han avskyr facket (handels) och om han kan så struntar han i kollektivavtal.

Stumpy

Aktiv medlem
Jag har jobbat i den butik som senare blev SpoBik. Ägaren är...intressant, kan man säga. Efter ett riksdagsval fick vi utskällning vid veckomötet för att vi inte röstat rätt. Har för mig det var kristdemokraterna
Röstar inte alla i Jönköping på KD ändå?

Luzen

Aktiv medlem
Men du slapp armhävningarna? 😊

JesperA

Medlem
Attans, brydde mig inte om att avregistrera mig från konkursboet men kanske borde gjort, låter inte som en sund VD att få mina personuppgifter, aja

JesperA

Medlem
Jag avregistrerade mig så fort jag fick mejlet. :)
Är väl inte för sent?
Det stod senast avregistrering skulle göras 29:e januari men skall nog gå att få bort sig ändå om jag kontaktar dom, antar att dom inte migrerar användaruppgifterna på direkten så förhoppningsvis är det inte för sent (y)

Har haft några förlorade år vad gäller cykling men även klubben ck-konsumtion. Vad tror ni, kommer All-city och Surley komma tillbaka?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer