Öhlins till Enduro

Öhlins till Enduro
Hej,

Kör en riktig rövare här och hör om det är någon som stött på något liknande som kanske har en lösning som är lätt att fixa hemma innan jag gott får lämna in cykeln (igen).

Jag kör med en Enduro FSR comp -17 med en Öhlins STX22 Air bakdämpare. Nu är det så att den gnekar något fruktansvärt mycket från själva första infästningen längst upp på dämparen. Den är helt nyservad så själva dämparen har jag räknat bort. Jag lämnade in den lite snabbt på Åre Bikes som tog lös den och tog bort en ring vid fästningen längst upp och sa att den var överflödig då det bara satt en på ena sidan och två på andra sidan och fettade även upp allt där. Jippi tänkte jag för nu slutade det låta. 10 minuter senare så började det låta igen. vad kan vara problemet?

Jag har originaldämparen kvar och när jag sätter på den på hojen så låter absolut inget alls utan det är som den ska. Har även haft en TTX på cykeln som likaså fungerade hur bra som helst utan läten. Någon som har något tips vad man mer kan göra eller är det bara lämna in den till någon annan?

Bilagor

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer