öka slag på en nerve?

Bofinken

Medlem
öka slag på en nerve?
Hej.
Undrar om det är möjligt att öka slaget baktill på en nerve rent tekniskt ? (t.ex 120 till 140)
Är man ute och "cyklar"? eller ska man bara skaffa ny hoj med mer slag?
/Jonni

Zliper

Medlem
öka slag på en nerve?
Om det nu går att sätta in en längre dämpare så ändrar du ju även gaffelvinkeln så den blir mer rätt upp... Kanske inte optimalt.

eiskall

Aktiv medlem
öka slag på en nerve?
EST sa:
Japp de går ändå av blir man kör hårt med dem?
Jag tror att jag har sett en enda Nerve i rambrottstråden. Vilket väl får anses ok, med tanke på hur vanlig den är på Happy.

Tror att det är Spectral du tänker på, där Canyons ingenjörer förmodligen har räknat lite fel i hålfasthetsberäkningarna till svingen ?

Senast ändrad:

EST

Aktiv medlem
öka slag på en nerve?
Ja vet inte hur gammal denna är men, inget jag skulle rekomendera ändå finns ju så mycket fina ramar som är billiga så...

eiskall

Aktiv medlem
öka slag på en nerve?
EST sa:
Ja vet inte hur gammal denna är men, inget jag skulle rekomendera ändå finns ju så mycket fina ramar som är billiga så...
Nej, jag håller med. Skulle inte ge mig på att öka slag bak. Det finns fler egenskaper i uppförandet som förändras osv.

Bofinken

Medlem
öka slag på en nerve?
Är ju novis på detta men framgaffeldämp skulle ju också ändra cykelnsgeometri?
Headcups är det för att få upp styret?
/jonni

AX3L

Aktiv medlem
öka slag på en nerve?
Bofinken sa:
Är ju novis på detta men framgaffeldämp skulle ju också ändra cykelnsgeometri?
Headcups är det för att få upp styret?
/jonni
Nej det är svårt att förklara, men i princip går gaffelröret då snett i ramens gaffelrör (heter det så?). Dvs styret förskjuts från centrum mot cyklisten. Finns säkert bilder du kan googla fram som förklarar bättre. Med ett sånt kitt verkar det funka bra vad jag läst mig till. Samtidigt gillar jag rappheten i nerven, så egentligen är det väl isf mest att testa för skojs skull (och eventuellt kunna byta om man ska köra mer ren trenduro nångång).

Wirzén

Ny medlem
öka slag på en nerve?
Vad har du för gaffel? Googla airshaft och rockshox. Är ett rör som sitter i ena gaffelbenet som reglerar höjden på gaffeln enkelt förklarat..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer