Önskar fler funktioner på detta forums köp och sälj!

Stålhäst

Aktiv medlem
Saknar en bevakningsfunktion på Köp/Sälj. Det skulle vara så bra att kunna få ett pling när något man letar efter dyker upp, så slipper man bli paranoid med att titta en gång i minuten efter nya annonser nu när jag letar cykel.

Skulle även vara trevligt att kunna sortera på mer alternativ inom kategorin kompletta cyklar och ramar!

RockRider

Medlem
Annars gillar jag att när man använder sökfunktionen så får man upp annonser med varianter av ordet. T.ex. om man söker på dämpare så får du med annonser som har ordet bakdämpare i sig. Det får du inte på t.ex. blocket, där får man ha tjugoelva bevakningar för en enda sak.

KOLOSS

Aktiv medlem
Jag skulle även uppskatta om man kunde filtrera efter faktaspalten. T.ex. storlek, årsmodell osv.

moros

Aktiv medlem
När vi ändå är igång (skickade dessa synpunkter när enkäten kördes för någon månad sedan)

Bevakning som sagt
Söka med valfritt prisintervall, dagens prisintervaller är ju bisarra
Att kompletta cyklar läggs in i alla fall underkategorier landsväg, mtb, övrigt (om man skall hålla det jävligt enkelt)

Pfaff

Aktiv medlem
Jag skulle även uppskatta om man kunde filtrera efter faktaspalten. T.ex. storlek, årsmodell osv.

Med tanke på att hälften av alla käcka annonsörer inte anser att storleksangivelse kan vara av intresse för ev köpare kommer den funktionen nog inte att fungera väl 😁

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Kör man en RSS-läsare som t.ex. Feedly så går det att bygga bevakning av köp&sälj med verktyg som https://siftrss.com/. Inte så komplicerat men man ska väl vara lite pysslig för att orka göra det.

Manurhin2

Aktiv medlem
Den bästa ändringen vore om man på ngt sätt var tvungen att styrka sin identitet vid säljannonser så att inte dom aningslösa behöver skriva i blåstråden.

M

RockRider

Medlem
Den bästa ändringen vore om man på ngt sätt var tvungen att styrka sin identitet vid säljannonser så att inte dom aningslösa behöver skriva i blåstråden.

M
Eller så kan folk börja använda sig av det digitala köpekontraktet som man får gratis genom Happy😉 Där signerar du med hjälp av ditt personnummer

jomper

Forumpappa
Forumvärd

M
Håller med om att det vore bra. Det är dock inget som är gratis att göra men det kanske kommer ändå.

Just nu verkar det mest populära vara att svara på köpes-annonser, då skulle det krävas ID-verifiering även för sådana svar, eller att kontot verifieras.

Digitala köpekontrakten signeras med BankID- om en säljare nekar att använda det så är det en tydlig varningssignal. Har man inte BankID idag så kanske det är dags att skaffa.

båtbensbudet

Aktiv medlem
Att kunna ge öppen feedback till de som säljer har sålt varor som andra sen kan läsa vore ju inte dumt. Lr bara en rating funkar oxå.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Att alla avslutade annonser ligger kvar så man kan söka och få en uppfattning om var priserna brukar/ska ligga.
Du får anmäla intresse för att hjälpa till att moderera köp & sälj, då kan du se även raderade annonser. Jobbigt om man letar efter något att köpa bara.

IM

Aktiv medlem
Håller med om att det vore bra. Det är dock inget som är gratis att göra men det kanske kommer ändå.

Just nu verkar det mest populära vara att svara på köpes-annonser, då skulle det krävas ID-verifiering även för sådana svar, eller att kontot verifieras.

Digitala köpekontrakten signeras med BankID- om en säljare nekar att använda det så är det en tydlig varningssignal. Har man inte BankID idag så kanske det är dags att skaffa.
Jag har iofs full förståelse för den som avstår att använda BankID, som bygger på att lämna ut känsliga personuppgifter som bland annat personnummer till en tredjepartslösning. Som dessutom inte använder öppen källkod. Jag hade föredragit att tjänsten erbjöds via någon väl vald myndighet och byggde på öppen källkod.

Med det sagt får den som väljer att inte använda BankID, idag, också acceptera att vissa saker är svåra, eller omöjliga (?), att genomföra. Till exempel att sälja varor via happys K&S. Det senare är ju trots allt ingen rättighet. (Det är däremot en fantastisk tjänst och möjlighet.)

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Nej det är lite tråkigt att en helt sluten och dessutom kommersiell lösning som BankID är det som gäller idag. Men det är ju bara att spela med tyvärr.

IM

Aktiv medlem
Nej det är lite tråkigt att en helt sluten och dessutom kommersiell lösning som BankID är det som gäller idag. Men det är ju bara att spela med tyvärr.
Ja. Missförstå mig inte, jag högaktar det arbete nu gör för att på olika vis förbättra K&S (samt forumet i sin helhet) och att implementera funktioner för ökad säkerhet. Jag önskar bara att det funnits en annan, lilla smidig, lösning att ta till.

Finns det något bra sätt att förhindra återpublicerade annonser, utöver rapporteringsfunktionen, skulle jag uppskatta det.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Edit: Bortse från det jag skrev först, jag hittade det nu.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer