Övik-tråden

Lars.E

Aktiv medlem
Övik-tråden
Vilka är sugen på en cykeltur i Skuleskogen imorgon?
Vi är några som med hjälp av bilar lämnar ö-vik vid 11 på söndag förmiddag för en tur i lugnt tempo.
Vi startar cyklingen vid gamla parkeringen strax innan nationalparkens södra entré och vänder vid norra. Sedan tar vi oss ut på Tärnettholmarna och tar en rejäl fikapaus, så att vi orkar tillbaka.

Är någon sugen på en fatbike så har jag en 19tummare över som jag tänkt sälja. Lånar gärna ut den om någon är sugen.

Tel. 070 666 73 85 Lars om ni har några frågor.

erkkn

Medlem
Övik-tråden

Jonny

Medlem
Övik-tråden
Inte så lätt val Striven verkar lite biffigare/grövre än spectral. Och du har väl en hardtail? Då kanske det inte är dumt att gå på den striven så det blir lite större skillnad på hojjarna.

erkkn

Medlem
Övik-tråden
yooz1e skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilken prisklass?

Det är väl i prisklassen 20-25 tkr, tog mest dessa två för att det är lätt att se att skillnad på dem då en är lite grövre i allt och den andra lite mindre.

On-One Codine, Spec Enduro hamnar ju också i den lite grövre kalibern men man kanske klarar sig lika fint med cyklar liknande Spectralen.

Jonny skrev:
------------------------------------------------------

Kanske det är bättre att finna något som Striven som är kralligare så det blir en större skillnad mot min HT.

yooz1e

Ny medlem
Övik-tråden
Håller med Jonny, kör på den grövre hojen så det blir större skillnad jämnfört med din HT. Men annars.. Svårt val :-) Har dock inte kommit ihåg å kolla närmare på dom hemma på datorn

erkkn

Medlem
Övik-tråden
Då är det bara valet och kavlet kvar då ;)

Då får det bli en kralligare hoj, On-one har ju börjat leverera ut Codine, Drössiger har en fin Xra29 med Pike-gaffel!

Jespeer

Ny medlem
Övik-tråden
Jag tänkte slänga iväg en beställning från crc innan helgen är slut, så om någon tänkt beställa så är det bara att hojta. Gratisfrakten ska tydligen ta max 6 arbetsdagar och expressfrakten max 3 arbetsdagar, delar gärna expressfrakten om någon vill ha det.

Jespeer

Ny medlem
Övik-tråden
Hur ser det ut med intresset för järvsö-resan för erkkn och terrygulliksson? Håller på att räkna in alla som ska med, ingen brådska allas, bara intressant att se hur många vi blir.

yooz1e

Ny medlem
Övik-tråden
Om kroppen känns bra far jag och pushbikar/am cyklar imorgon med samling 11:00. Alltså samma cykling som senast på dedär berget.. :-) bara spänna fast säkerhetsbältet och barka utför!

erkkn

Medlem
Övik-tråden
Jespeer skrev:
> Hur ser det ut med intresset för järvsö-resan
> för erkkn och terrygulliksson? Håller på att
> räkna in alla som ska med, ingen brådska allas,
> bara intressant att se hur många vi blir.

Hade varit grymt roligt men har varken cykel eller tid även om det varit grymt som sagt!

Yooz1e:

Gärna om det inte varit för att jag just avslutat min 13dagars arbetsvecka, men av övertiden kanske det kan bli en cykel :D

Lars.E

Aktiv medlem
Övik-tråden
Jag och Sebbe tänker ta en tur upp till Rutberget i morgon.
Vi lämnar stan 11.00 med bil och cyklar från Backsjön.
Alla som är sugen på småstigar och breda grusvägar får hänga med,

yooz1e

Ny medlem
Övik-tråden
Tror jag skippar cyklingen idag, mer sliten än jag trodde jag skulle bli av Toughest.. Siktar på att vara frisk å kry i kropp å själ för en runda med CK Örnen på Tis kväll!

erkkn

Medlem
Övik-tråden
På lördag med start 11-12 tänkte jag köra lite XC kring Hamptjärn om någon är sugen att hänga på, om det inte är någon som har ett bättre förslag ;)

yooz1e

Ny medlem
Övik-tråden
Börjar jobba 14:30 så far jag ut blir det tidigare än sådär, troligtvis på pushbike/am i närheten av boendet :-)

Hamptjärn, är det där borta vid Myckling? Om så, sjukt länge sen man var där, hade hängt på ifall jag inte jobb i helgen!

erkkn

Medlem
Övik-tråden
Finns två Hamptjärnar, en ute i Myckling uppe på berget, en annan som jag tänkte på är den uppe ovanför Hallbacken. Fast nu blev jag sugen på att se vad den andra har att erbjuda, får ta den en annan dag ;)

Lars.E

Aktiv medlem
Övik-tråden
Ovanför Myckling heter väl Svarttjärn? Det är den jag tänkte besöka till helgen.
Tänkte köra in vägen bakom Backsjön och ta skoterleden till Milleniumstugan. Efter fikapaus där är det stökig stig ner mot Svarttjärn och sedan breda fina stigar ner mot skogslöparnas stuga i Själevad.

Ovanför Hallbacken är Hamptjärn, där finns några fina ställen, det finns oxå mycket kuperat och bröt. Hamptjärn, Småtjärnarna, och stigarna däromkring var jag och utforskade i höstas och i våras, men det finns fortfarande en hel del jag inte hunnit testa där uppe ovanför Hallbacken.

Vi får se hur jag gör... Båda är najs.

erkkn

Medlem
Övik-tråden
Lars.E skrev:
> Ovanför Myckling heter väl Svarttjärn? Det är
> den jag tänkte besöka till helgen.
> Tänkte köra in vägen bakom Backsjön och ta
> skoterleden till Milleniumstugan. Efter fikapaus
> där är det stökig stig ner mot Svarttjärn och
> sedan breda fina stigar ner mot skogslöparnas
> stuga i Själevad.
>
>
> Ovanför Hallbacken är Hamptjärn, där finns
> några fina ställen, det finns oxå mycket
> kuperat och bröt. Hamptjärn, Småtjärnarna, och
> stigarna däromkring var jag och utforskade i
> höstas och i våras, men det finns fortfarande en
> hel del jag inte hunnit testa där uppe ovanför
> Hallbacken.
>
> Vi får se hur jag gör... Båda är najs.

Hmm, men finns det inte två tjärnar ovanför Myckling en Svarttjärn och en Hamptjärn? Inte för att det spelar någon egentlig roll, båda alternativen du la fram låter trevliga.

Helt klart öppen för förslag ! :-)

yooz1e

Ny medlem
Övik-tråden
Då jag måste upp för tidigt för att hinna med en tillfredsställande pushbike imorgon så skippar jag det.

Då XCn är för långt bort så jag kommer känna stress att hinna hem och till jobbet så skippar Jag den också.

Blir tyvärr jogg/intervall träning på Åsberget imorgon :-)
Måste ju arbeta med att försöka förbättra tiden på hägglundsjoggen :-D

Lars.E

Aktiv medlem
Övik-tråden
Jag startar 11.30 med cykeln vid stugområdet i Måle (mellen Lomsjön och Lillbacktjärnen).
Därifrån blir det skogsvägar och skoterled till Millenniumstugan där det blir fikapaus.
Sedan blir det stig ner till svarttjärn och vidare på bredare stigar ner till Lillbacke.

Tempot blir lågt och jag väntar på alla, men dom flesta väntar nog mest på mig.
Alla är välkomna.

Edit Ny tid. 11.30.

Senast ändrad:

Lars.E

Aktiv medlem
Övik-tråden
erkkn skrev:
> Dyker upp där då vid 11.30, cyklar från stan ut
> dit om någon vill slå följe!

Najs. Då väntar jag och Sebbe vid postlådorna och planen som spolas till isbana på vintrarna (där skoterleden och Örnloppspåret korsar intarten till Måle-byn).

erkkn

Medlem
Övik-tråden
Tänkte ta mig en kortare XC-tur ikväll vid 18.00 om någon är sugen att hänga på så är den välkommen med. Hade tänkte cykla ungefär 2 timmar!

Lars.E

Aktiv medlem
Övik-tråden
oLjud skrev:
> Något nytt om när liften kommer vara öppen? :)

Rolf har slutat på FV, så dom har lite lite personal.
Men vi har blivit lovade 2 liftdagar ändå. Fler kanske går att förhandla fram, men då bör nog någon/några ta tag i både det ena och det andra.
Har ni något speciellt datum ni vill att vi försöker få dom att köra?
Blir det ett gäng som vet att dom vill ett visst datum så kanske det löser sig?

oLjud

Ny medlem
Övik-tråden
Som det ser ut nu kan jag nästan varje helg förutom denna och midsommarhelgen. Ju tidigare ett datum bestäms ju lättare är det att anpassa sig efter det.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer